Gå til innhold

Farge håret?? Farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Kanskje et dumt spørsmål,men jeg har nettopp komt hjem,har vært på europris og kjøpt meg en hårfarge...

Da jeg kom hjem så sa min far at det var farlig for gravide å farge håret..

Stemmer dette? Noen hørt noe lignende før??

Jeg som hadde så lyst på svart hår:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg snakket med frisøren min i går og og ho sa at det ikke gjorde noe.

Så jeg skal gjøre det:-)

Skrevet

det er ikke farlig, du skal tross alt ikke spise hårfarven:)

men det var før det ikek var så lurt, men nå er den ingrediensen tatt ut fordi den rett og slett ike er lov å bruke i hårfarver lengre:) så farv i vei med god samvittighet, men kanskje greit med god utuftning der du skal farve:)

Skrevet

Både ja og nei. du kan farge håret i frisørsalong da de har punktavsug som får vekk lukten. Men farger du håret hjemme blir lukten alt for sterk for deg og jeg anbefaler deg det ikke.

Skrevet

..og jeg farga håret etter legen sa det var greit;o)

Skrevet

Er selv frisør og synes det er rart frisøren sa det til deg for lukten av kjemikaliene er alt for sterke når man gjør det hjemme. om du absolutt skal ville jeg gjordt det ute, men da kan du få skjolder i fargen. men det er bedre enn at du puster det inn.

Skrevet

rart legen sier det er greit da?og man må jo ikke supe inn all den lukta da..sjøl holder jeg pusten det jeg kan mens jeg holder på..og når fargen er i,går jeg ut i stua=større rom enn badet=det lukter ikke like sterkt

Skrevet

Jeg har oxo hoert at man kan ende opp med en raaar haarfarge pga. hormonene... viss man eks. farger det blondt, saa kan det bli pissegult.. eller oransjt.. det kan d jo uansett alsaa.. men d kan verr stoerre risiko for naar man er gravid...

Dette er bare noe jeg har hoert alsaa... saa er ikke sikkert det stemmer! Jeg ville iallefall farget hos frisoer jeg.. hadde foelt d var litt tryggere.. men men... opp til deg hva du velger! Lykke til:)

Skrevet

Jeg har farget håret under graviditeten både hjemme og hos frisør. Stoffer som er skadelig å inhalere er ikke lovlig. Frisøren sa det var helt trygt. Det eneste som er veldig negativt er at fargen går fort ut når man går gravid.Jeg må farge ettervekst før jeg føder,men gjør det selv,gidder ikke betale 800 kr for en farge som sitter bare noen uker.

Skrevet

Det stemmer det du sa candysupps.

Men nevnte du til legen at du ville farge håret hjemme eller spurte du bare om du kunne farge håret. Det kan være han tenkte på i frisørsalongen. Som jeg nevnte tidligere er det punktavsug i salonger som gjør at du ikke puster inn fargen.

Har også hørt at en del malingslukt ikke er bra, Det blir jo noe av det samme.

Fargen du kjøper i butikk er også ofte mye sterkere enn den vi bruker i salong.

Skrevet

Jeg forstår godt at du ikke vil betale så mye, men da anbefaler jeg deg å stå ute. Det er en grunn til at vi har så sterke punktavsug i salongen. det er absolutt ikke bra å innhalere hydrogenperoksid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...