nenja Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Har en skjønn liten 2 åring (gutt) som ikke er noe flink til å leke alene. Hele tiden (og da mener jeg virkelig hele tiden) drar han meg eller pappan (eller hvem enn som er på besøk) med seg for å leke med dem. Hvis vi har besøk av noen som har barn så maser han også fortsatt på oss voksne.. Dette er veldig slitsomt for oss foreldre. Det skal også sier at han nettopp ( for 1 mnd siden) har blitt storebror. Men dette problemet var der før lillesøster kom til verden. Nå er jeg så usikker på hva jeg skal gjøre. Foreløpig har vi jo bare føyd han, spesielt fordi han ikke skal føle seg tilsidesatt, men nå får jeg jo knapt nok gått på do uten grining, eller tatt en telefon. Slitsomt hvis jeg er alene og slitsomt når jeg har besøk. Får aldri hatt en voksen samtale med noen lenger. Noen som har vært i samme situasjon som har gode råd?
hobby2 Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Vår sønn er drøyt 2,5 år. Han leker best alene hvis han sitter i lekegrinda og ellers er mett og fornøyd. Han har litt vansker med å roe seg nok til å leke alene til tider, men selv om han kan bli litt sur når vi setter ham der - så går det fort over. Litt som Emil i snikkarboden vet du. Jeg må gå ut av rommet da, hører han fra naborommet, men han ser meg ikke. Han kan jo klatre ut, men gjør ikke det fordi han slo seg litt en gang han gjorde det - og fordi han vet han blir satt tilbake igjen med en gang. I utgangspunktet sitter han der hvis ahn har vært rampete etter hvis jeg må på do, da får jeg sitte i fred.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå