Gå til innhold

Himmelhøyt sf-mål og sparketest og bare dritt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke alltid gøy på sv. kontroll...

Er 35 uker og har sf- mål på 36... jiiizez, dette går aldri. Legen spurte faktisk hvor høy jeg var, for siden jeg var så liten så va det snart ikke plass til mer. Hun syntes også det var litt lite liv i denne babyen, så jeg måtte inn på sykehuset å ta sparketest...ssss.. er det rart det ikke er liv da?? Har jo ikke en millimeter å bevege seg på stakkars...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

neimen huffda :-/ nei ikke så skøy å få "kritikk" av jordmor/lege. Men syns nå ikke 36 på 35 uker va så ille da..?? Du er jo bare èn rute over grønnfeltet og det er ikke unormalt. + symfyse arket som brukes er GAMMELT og ikke fornyet på mange-mange år. Da var ungene mye mindre så er ganske lattelig at man ikke hår fornyet dette på årevis..

Og du vet jo selv om du har hatt en livlig eller rolig beybis i magen så det blir bare dumt at hun skal finne ut av det på 30 min..

Min er ALLTID rolig på kontrollen og hyperaktiv resten av tiden :-)

Vektmessig da???

Er snart 32 uker og gått opp 12 kg så ikke så liten jeg heller da :-/

Ligger i ytterkant av det grønne..

Skrevet

har til nå lagt på meg 11 kilo... Syns det er helt perfekt egentlig :-)

Men jeg vil jo ikke ha gigantbaby!!

Skrevet

Hmmm, jeg er også i uke 35 og jeg har sf-mål på 35. Så jeg er bare en rute under deg. Men jeg har gått opp 25 kilo så her er det en stooor forskjell på meg og deg. Men jeg snakket med jm på kontrollen i går om både vekt og sf-mål og ho sa at alt var bare flott og at jeg hadde ingenting å uroe meg for.

Skrevet

ja og hvis jeg er i uke 32 og gått opp 12 er jeg jo større enn deg...

så du har ingenting å bekymre deg over...

Skrevet

Kan prøve å berolige deg litt med å si at ifølge min jordmor ligger de aller fleste (inkludert meg) over gjennomsnittet på skjemaet, og det gir derfor et litt uriktig bilde... Viktigste formålet med sf-skjemaet er å dokumentere at magen vokser..

Skrevet

Mitt sf-mål var virkelig himmelhøyt, 38 cm når jeg var 34 uker. Ble derfor sendt til kontroll på sykehuset, for å sjekke str på babyen. det viste seg at babyen kun var 5% over gjennomsnittet, og slett ikke no stor. Det var heller ikke mye fostervann, eller noe som skulle tilsi et SÅ stort mål. Det trenger ikke være noe i veien, men det er vel bra at legen tar deg på alvor og sender deg til en ekstra sjekk bare for å være sikker?!

Skrevet

joda... er jo supert det. Men jeg hadde jo ikke tenkt over at det var litt lite liv før i dag liksom. Uff, bare redd jeg får en svær unge. Har en barnefar her som var veldig stor da han ble født, og jeg er så liten..... Tenk viss det ikke er plass til at h*n kommer seg ut...

Skrevet

akkurat likt her og, barnefar var stoor, og jeg er lita :) Gi beskjed på sykehuset når du skal på sjekk at du er nervøs for det. Jeg så for meg en 5kgs baby, og gav beskjed på kontrollen på sykehuset(Hgsd sjukehus) at jeg var redd for det. Legen som tok UL forklarte veldig fint, og lovde at prinsessa ikke rakk å bli så stor før termin. Han sørget også for at jeg fikk ny kontroll nærmere termin (38 uker på vei), for å se hvor stor hun var blitt da. På den kontrollen var hun fortsatt helt normal, og det roet meg ned ganske mye =) Lykke til!

Skrevet

Skal til stord jeg da... Håper de er like greie der. Har bare vært i hgsd jeg og, og de ul-legene der var kjempegreie :-)

Men nå har jeg flytta, så da blir det stord.

Skrevet

Jeg hadde det motsatt.. plutselig vokste ikke magen og legen ble beskymret.. men ved ekstra ul. var barnet større en gjennomsnittet da. Fikk beskjed om at om jeg gikk helt ut så ble hun langt over 4 kg..

Skrevet

Hvis det er noen trøst, så er det noen som vet hvordan du har det:) Jeg har ligget godt over gjennomsnittet hele svangerskapet, er nå i 39. uke og sf ligger mellom 39 og 40. Jeg er bare 1.56, og jordmor sendte meg til UL igår for å se om de måtte sette igang fødselen. Så selvfølgelig for meg at det var en gigantbaby på seks kilo inni magen min, men den gang ei. Vekt ble estimert til 3500 gr, helt perfekt, og jeg slipper og bli satt igang. Selvom magen er i veien samme hva jeg prøver på, og jeg har gått opp 25(!) kilo, så koser jeg meg veldig. Ikke bekymre deg for om babyen din ikke er av de mest aktive. Alle babyer er forskjellige, noen er overaktive, mens andre tar det med ro. Kanskje du er heldig og får sove litt bedre om natten enn de med veldig aktive nurk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...