Gjest Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 I dag skulle vi til nevøen vår i 18 års dag. Vi sto nesten klare til å reise, bare småting igjen. Pappaen, lillegutt og jeg var klare. Jeg sto og skulle stelle håret til storejenten vår på 9,5 år. Hun hadde klaget over at det var så varmt her. Så begynte hun å klage over at hun ikke kunne se. Jeg trodde hun bare tullet, men plutselig bare segnet hun om og besvimte. Hun hadde noen krampetrekninger før hun kom til seg selv igjen. Det var så ekkelt. Hun skjønte ingen ting, lurte på hva som hadde skjedd, hvorfor hun lå på badegulvet. Alt skjedde så fort, var nok over på noen sekunder. Nå har vi vært hos lege, og han henviser oss videre til barnenevrolog. Kan hende det bare var tilfeldig at det skjedde, men han ville iallefall utelukke epilepsi eller annet. Mens vi var der, ble hun dårlig, med kvalme og kaldsvett, men det tror jeg var at hun var urolig og nervøs. Uff, håper inderlig de ikke finner noe. Nå er hun helt seg selv igjen, ikke kvalm eller svimmel. Men noen bursdagsfeiring blir det ikke på oss. Skulle ha reist tre timer hver vei, så det kommer ikke på tale. Det er sant som min svoger sier; Du aner ikke hva bekymringer er før du har fått barn
ejiec++ Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 stakkars dere, for en ekkel opplevelse! Jeg hadde vært vettskremt. Håper det var bare et engangstilfelle. klem fra meg
Alba44 Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Huff..så lei opplevelse... Grusomt når det er noe med barna. Satser på at alt er bra med henne!!
Mille** Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 Huff, så skummelt!! Håper dere slipper å vente lenge på å komme til nevrolog, kjipt å gå å vente sånn. Klem
Gjest Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 Jeg husker selv jeg besvimte da jeg var 10år. Vi fant aldri ut hvorfor. Legen mumlet noe om at jeg var stresset. Hadde vært aktiv og drukket for lite vann. Puberteten. Han kom med mange konklusjoner, men jeg kjente meg ikke igjen i noen. Hadde ikke kramper da. Har hørt om dem som brekker seg når de besvimer - og at de rundt gjerne tror det er kramper. Håper dere finner ut av det.
Gjest Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 Ja vi satser på det. Hun er helt fin nå, men vi har fått beskjed om å ringe direkte til lege eller sykebil dersom det skjer igjen. Han gjorde mange nevrologiske tester som var fine, men det skal bli godt å få det sjekket skikkelig.
Gjest Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Husker jeg besvimte selv og en gang, men da var jeg syk på forhånd, gikk med regntøy i varmt sommerregn. Ble aldri sjekket for det. Hun har faktisk besvimt to ganger før, men det er mange år siden. En gang når hun ble skikkelig båtsyk, og en gang hun hadde vært syk med omgangssyke og nettopp hadde begynt i barnehagen igjen. Men i dag var det ikke noe som skulle tilsi at hun skulle besvime. Noen store spasmer var det ikke, men litt rykninger. Og det varte jo bare en liten stund, men skummelt for det
Gjest Skrevet 15. august 2007 #9 Skrevet 15. august 2007 Dette skjedde meg også som barn. Dagen etter våknet jeg opp med vannkopper... Lykkke til videre, og hold oss oppdatert. Kan ikke la være å bekymre meg, jeg
Gjest Skrevet 15. august 2007 #10 Skrevet 15. august 2007 Jeg hadde en opplevelse i voksen alder som var nøyaktig som jenta di beskrev - begynte med synsforstyrrelse og endte med bevissthetstap. Ble undersøkt hos nevrolog men fant ingenting - fikk imidlertid et års utsettelse på førerkort, siden det skjedde akkurat da jeg skulle begynne å kjøre (ett års karantene på kjøring etter anfall med bevissthetstap, nemlig...) Det har aldri skjedd igjen, håper det samme for datteren din.
Gjest Skrevet 15. august 2007 #11 Skrevet 15. august 2007 Vannkopper har hun hatt. Men faren har akkuratt fått helvetesild, og jeg og lillegutt er begge snydens forkjøla. Så det kan jo hende det er noe som er i emming. Hun er bra nå, men hun sier hun ble veldig redd, når hun så hvor redde vi voksne var. Det er jo forståelig.
Gjest Skrevet 15. august 2007 #12 Skrevet 15. august 2007 Ja, håper det går fort. Men det pleier de å være her, så kommer nok til om ikke så lenge
Gjest Skrevet 15. august 2007 #13 Skrevet 15. august 2007 Hun har jo noen år igjen før førerkort, men håper inderlig det ikke er noe alvorlig. Håper det ikke kommer igjen. Hun hadde spontan vannavgang da hun besvimte, noe hun syntes var det værste med det hele, tror jeg.
Tuttalutta Skrevet 15. august 2007 #14 Skrevet 15. august 2007 Heisann! Dette var ikke kjekk lesning :-( Så skummelt det må ha vært for dere alle. Håper de finner fort ut hva det var, så dere slipper å engste dere. Stor klem,
*Lissi* Skrevet 15. august 2007 #15 Skrevet 15. august 2007 Det samme skjedde med datteren min. Stod å ordnet håret hennes, og plutselig besvimte hun. Skikkelig ekkelt. Legene sjekket henne grundig, men grunnen var nok at hun hadde sppist litt lite. Har skjedd en gang senere, men da tok jeg det helt med ro. La henne ned, og hun kom fort til hektene igjen. Så nå er vi veldig nøye med å få i henne mat. Håper alt er iorden med jenta di!
Gjest Skrevet 15. august 2007 #16 Skrevet 15. august 2007 Ikke at jeg unner noen å oppleve det samme, men det er litt godt å høre at andre har opplevd det samme, og at det ikke har vært noe galt. Hun er helt seg selv igjen, værre med meg... Full i feber, jo takk....
renat1 Skrevet 15. august 2007 #17 Skrevet 15. august 2007 Uff, stakkars jenta di! Bra hun foeler seg bedre naa da. Besvimelse kan jo komme av saa mangt. Og det man foerst merker er gjerne at alt blir taakete, og saa hoerer man ikke - og segner om... Ekkelt naar det staar paa... Sender deg en varm klem! X
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå