Gå til innhold

Sopp/trøske i munnen... Råd ønskes...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 6 mnd har fått sopp i munnen. Han har startet behandling mot dette i dag. Han har fått mycostatin og jeg har fått canesten til brystvortene. Soppen er smittsom og smitter frem og tilbake fra munnen hans og mine bryst. Ved behandling skal vi bli bra. Men nå lurer jeg på om jeg må sterilisere alle lekene hans? Det som kan kokes er greit, men hva gjør jeg da med lekene i stoff som ikke kan vaskes? Og hva med de lekene som ikke kan kokes? Noen som har noen gode råd?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når min mellomste fikk trøske brukte æ corsodyl i munnen hans, smurte med en q-tips, vasket puppen min godt hver gang. ang lekene så vasket æ det som vaskes kan, mesteparten yok æ for hånd i oppvaskkummen (den va selfølgelig godt rengjort).. Liten stund etterpå forsvant trøsken..

Skrevet

Vi brukte vanlig blå Farris til å kurere trøske. Det funket kjempebra!

Nå hadde hun ikke så mye da... og jeg var heller ikke smittet, så kanskje derfor det gikk helt greit uten soppdrepende...

Vi vasket alle lekene med en klut og det var det... Kokte ikke bamsefar heller ;o)

(kastet dog alle smokkene og kjøpte nye.... fra den dagen kom det heller aldri vanlige gummismokker hit mer... bare silikon. De er så mye lettere å holde skikkelig rene..)

Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...