Gå til innhold

ull/flecedress + annet utstyr til små vinterbarn...


Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har erfaring med den de selger på "nøstebarn"? siden vi får en liten nyfødt i januar så vokser den muligens ut av dressen sin før vinteren er over? eller burde man kjøpe den litt stor kanskje..ser de har brettet opp ermene på det bildet inne på nostebarn.no...

 

Eller er det noe som vet om en annen type dress som er varm og god til en liten baby som blir født i den kaldeste mnd?:) tenker på en som den han bruke i vognen, i bilsetet osv... vet ikke om det heller burde være en sånn "pose" med begge beina sammen liksom....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har strikket en dress i tykt og godt ull, størrelse 0-3 mnd tror jeg det var. Den holder nok i januar og februar, men sikkert ikke så mye lenger. Men det er uansett da den trengs mest, termin i januar jeg også. Var ikke så vanskelig å strikke den.

 

Hvis du skal kjøpe ville jeg heller kjøpt en str for stor enn liten, det er jo bare å brette opp armer og bein til det passer:)

 

Hvis du kjøper en sånn pose er det ikke sikkert at det går så bra i bilsetet, hvis selen går mellom bena. Så det er jo en ting å tenke på:)

Skrevet

Jeg har kjøpt den minste str fra Nøstebarn...mitt første barn, så jeg merker at jeg blir litt ufornuftig ;)

I følge min venninne så er de dressene et must!

Skrevet

Venninnen min jobber hos nøstebarn, så jeg kommer nok til å kjøpe masser av ulltøyet hos hennne (med rabatter..hurra!$$) _Vi pratet om det her om dagen, og hun sa at hun pleide å selge de dressene i ganske store størrelser, selv om det var til nyfødt, slik at man kan bruke de lenger. Gjør ingenting at den er litt stor, så det er visst det hun anbefaler sine kunder å gjøre. Hvis ikke blir det fryktelig dyrt å kjøpe ny hver gang den lille vokser ut av.. :)

Jeg jobber selv i barnehage, og kan anbefale de dressene på det sterkeste. De er solide og varme. Kjempedeilig :)

Skrevet

Jeg har kjøpt noen ullklær på Nøstebarn, og vasker de i ullprogram i vaskemaskinen, selv om håndvask er anbefalt. Jeg har da erfart at de kan krympe en størrelse, så det er viktig å kjøpe klærne litt store. Jeg har bare gode erfaringer med disse klærne!

Skrevet

okei..

så dere anbefaler å kjøpe den "ullfleecedress m/hette" istedet for "ullfleece-pose"... sikkert lurest mtp bilsetet ja...

ser de har tre str 050,062,074 på den stressen...lønner seg å kjøpe den 062 da? 074 blir kanskje litt stort..?

 

takk for hjelpen:) virker som de har mye bra inne på den sida,så skal bestille noen bodyer,nattpysj og en sånn dress... må jo passe på at den lille får det godt og varmt...;)

Skrevet

bruker å være ett lite hull for å feste selen i på de fleeceposene. det var det på min som jeg kjøpte på hennes og mauritz.

Skrevet

Jeg vet ikke om den er spesielt varm, men jeg fant en fin dress i hvit med fleece inni på Lindex her om dagen. Det var ikke ben på den, men som en slags pose. Den var kjempesøt synes jeg :) Men nå har jeg kjøpt dress på Ellos i 62, og det får vel holde til så lenge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...