Gå til innhold

er det frekkt og be om og bli sykemeldt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i butikk og sliter fryktelig meg vonde kynnere og vondt rygg. Er som oftest alene på jobb hele vakten, så har ikke annledning til og sitte meg ned heller. Er helt utkjørt!

Er i uke 34 nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare be om en sykemelding før det er for sent. Jeg gikk for lenge slik fordi jeg fikk dårlig samvittighet osv og no angrer jeg så mye på at jeg ikke ble sykemeldt tidligere. Så bare ring og snakk med legen og få en sykemelding........

Skrevet

Nope. syns du har "holdt ut" lenge da.... Men du kan jo bli noooe sykemeldt hvis du tror det blir gørr å gå hjemme..

Er i uke 32 og er 50 % sykemeldt og det er bare godt å jobbe noen timer syns jeg. - holder meg i bevegelse og får møtt folk.

Men jeg har ikke noe vondt da - så er jo helt individuelt...

Skrevet

takk for svar.

Hva skal jeg si da? "kn du sykemelde meg?", synes det virker så "frekt", selvom jeg vet at det ikke er det!

Skal på kontroll i morgen, så prater med han da

Skrevet

Nei, da er nok tiden inne. Kynnerne kan det jo hende du har for at du er på jobb alene og stresser. Jeg jobber også i butikk (uke 35) ble 100% sykemeldt fra mandag. Deiiiiiiilig, og nå først kjenner jeg virkelig hvor mye jeg trengte d... :)

Skrevet

Du sier bare at du har problemer med å være full tid på jobb og ser for deg en løsning med redusert arbeidstid fremover. Det er ingen leger som tilbyr deg sykemelding for at er "sliten", det må du be om selv. Skjønner at du synes det er ubehagelig, det ville jeg også ha syntes, men stå på kravan.

Skrevet

ingenting frekt med d. Frekkere om han skulle nekte deg. Det er jo din kropp og ditt liv, ditt barn. Si akkurat d du skrev øverst. At du føler deg for sliten til å jobbe noe mer nå. Ta en liten hvit løgn om at du har konstant kynnere på jobb som er vonde, men når du kommer hjem er alt bra...

Skrevet

Nei, absoulutt ikke!!

Jeg har også jobb i butikk, og som deg er jeg ofte på jobb alene, og jeg hadde ALDRI klart å jobbe nå! Jeg har vert sykemeldt store deler av svangerskapet, pga bl, men selv nå når jeg er mye bedre i bekkenet hadde jeg bare ikke orket.. Ingen på jobben min som har reagert negativt på det, tvert imot!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...