Bibi m/2 nå (",) Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Hehe....d gjorde jeg, men jammen ligger det en liten knøtt på 8 uker å sover i sofaen nå 6 år etter jeg sa ALDRI MER! Hehe...morsomt, må være en utrolig viktig egenskap vi kvinner har som kan glemme hvor vondt en fødsel egentlig er, og godt er det !! ))
Helnøtt med spire:) Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Stemmer det hehe. Det sa jeg begge gangene. Har ei på 2 og et halvt og ei på 1 og et halvt. Ser frem til vi skal prøve på neste (og siste da:)
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 15. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. august 2007 Du har enda ikke lært nei, hahaha Neida, jeg bare tuller med deg =) Lykke til med prøvingen med nummer 3!
Helnøtt med spire:) Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Haha, lærer nok aldri er jeg redd hehe:) Takk for det, men blir nok ikke helt med det første;O)
Arb.ledig husmor Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 Ja, jeg sa vel noe i den dur... Men det var fordi det gjorde så sinnsykt vondt (lav smerteterskel..)... Men skal ha et barn igjen, og vil da be om å bli satt i gang, så eg kan få smertestillende....eller ks... Gjør det ikke en gang til uten smertestillende... Ska høre m legen om dette før eg blir gravid...
Storebror & Lillesøster Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 nei tenkte faktisk motsatt,dette må jeg få oppleve igjen,vondt men fy det var verdt det,for en deilig følelse,men nå var det ikke så ille som jeg hadde trodd heller,men alle fødsler er forskjellige,så blir kanskje verre neste gang.
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 15. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 15. august 2007 Huff ja.....tror jeg og har lav smerteterskel....denne gangen var verre enn 1 gang synes jeg, men så gikk d myyye fortere og riene var mye mer effektive og denne gangen!! Lå med beina i været og ropte etter epitudral , sist tenkte jeg ikke tanken en gang, rart Men denne ER min siste....er alenemor, så har nok med en nyfødt og ei som begynner på skolen på mandag Lykke til deg og Gullo mi
Gjest Skrevet 15. august 2007 #9 Skrevet 15. august 2007 Ba til og med samboer om å slå med hardt i hodet om jeg noensinne nevnte ny baby igjen jeg! :-D Gjett hvem som er babysyk nå da! Hehe..! Men to får holde, har nemlig ikke lyst på flere barn, bare lyst på en liten, myk baby å kose med..! <3<3
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 15. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. august 2007 Så flott å tenke på den måten.....tror nok jeg var litt skrekkslagen....hehe...
Arb.ledig husmor Skrevet 15. august 2007 #11 Skrevet 15. august 2007 Jenta mi lå også som stjernetitter da, så kan ha noe med smerten å gjøre... Men riene avtok også da... Tok ikkje lang tid, men gjorde bare så vanvittig vondt... 4,5 time fra vannet gikk og t ho var ute... hehe..
Gjest Skrevet 15. august 2007 #12 Skrevet 15. august 2007 Haha, det sa jeg etter begge mine, men nå går jeg jaggu her og håper spire nr 3 sitter snart...
Storebror & Lillesøster Skrevet 15. august 2007 #14 Skrevet 15. august 2007 he,he,ja men som du skiver her så var det verre andre gangen,er dt jeg er redd for nå,for det gikk over all forventning uten noe smertestillende...
Gjest Skrevet 15. august 2007 #15 Skrevet 15. august 2007 Jeg sa det ikke sist, men nå derimot... Fy for en fødsel.. Tror jeg greier meg med to jeg, om ikke tredjemann kommer på døra.
Learning to fly Skrevet 15. august 2007 #16 Skrevet 15. august 2007 Jeg sa aldri mer til å gå gravid:) Men har ombestemt meg for lenge siden. Fant vel ut den siste mnd før fødsel att jeg skulle ha nr fire også Fødsle for meg er "en enkel" sak. Det går kort tid og har visst veeeldig høy smerteterskel ifølge jordmødre. Så jeg klager ikke:)
grå :) Skrevet 15. august 2007 #17 Skrevet 15. august 2007 jeg sa vel at jeg aldri skulle bli gravid med mindre jeg fikk ks og det holdt jeg. har vel sagt helt aldri mer nå og med mindre det plutselig sitter en spire der så kommer jeg til å holde det. for barna mine sin skyld
Trulte76 Skrevet 15. august 2007 #18 Skrevet 15. august 2007 1. såforventetn jeg meg en grusom og laaang fødsel..men nei da 5 timerog ganske greie rier..vonda ja, men ikke så ille som jeg trudde.. Da tenkte jeg..var ikke ille dette, så skal nok ha flere. 2. hadde jeg en kjapp fødselpå 2 timer og veldig harde vonde rier.. Den fødselen var mye verre..og datenkte jeg aldri mere!! Nå erho 5 år Og jeg har igrunn glemt de smertene nå ja Så kanskje jeg vil ha en til ?..
oftebustat Skrevet 15. august 2007 #19 Skrevet 15. august 2007 Jeg synes ikke du skal be om å bli satt igang. Mange sier at fødselen blir verre av den grunn, min ble iallefall rimelig ille. Jeg ble satt igang, to ganger før det funka. Men funka vel ikke helt, for de 10 første timene var grusomt vonde uten at det ble åpning, hadde rier med korte mellomrom som varte ganske lenge, men de var ikke effektive. Jeg fikk masse smertestillende, petidin og sovemedisin ( hadde jeg visst at det var det jeg fikk hadde jeg nekta) gjorde meg full og riene ekstra vonde siden jeg dovna helt vekk mellom dem og fikk nesten sjokk hver gang de kom. Så fikk jeg akupunktur ( aaaldri mer) Og til slutt fikk jeg epidural som ikke tok bort smertene i det hele tatt... Er supermisunnelig på dem som sier at å få edidural var som å komme til himmelen Jeg skal iallefall ikke be om å bli satt igang, men mindre jeg går 3 uker over tida:)
Monajenten Skrevet 15. august 2007 #20 Skrevet 15. august 2007 Gullo mi, jeg har født to ganger, første gang med smertestillende, og andre gang uten..og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg definitivt hadde valgt fødsel nr. 2 om igjen.
Gjest mamma'n til go'gutten Skrevet 15. august 2007 #21 Skrevet 15. august 2007 nei, sa ikke det, men var frista;) Men sa "Neste gang tar du epidural!!! For dette kommer du til å glemme hvor grusomt det var!"
Gjest Skrevet 15. august 2007 #22 Skrevet 15. august 2007 Vi har nok et forskjellig forhold til smerter, samt at fødsler nok kan forløpe veldig forskjellig. Jeg hadde glatt gått på en ny fødsel bare timer etter den første. Tenkte ikke tanken at dette var en "aldri mer" opplevelse. Jeg synes faktisk ikke det var spesielt vondt... Ok, det var jo smerter, men så lenge smertene er med en mening så takler jeg det helt greit.... ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå