Gå til innhold

Noen som vet ang. buss og baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta buss senere, og lurer på hvordan man gjør det. Må man ha med bilstol eller har de det på bussen? Aldri gjort dette før, så beklager det dumme spørsmålet:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Åssen buss-selskap er det? Jeg har reist med Nor-way, og der pleier de å ha ett babysete. Men noen er ikke lagd for babyer under 9 kg, så har måttet ta med bilstol selv, og fått sete med 3-punkt-seler for å feste.

Ville ha ringt buss-selskapet for å høre hvordan det er på den ruta du skal reise. Kan jo også hende at setet er opptatt når dere skal ta bussen.

Skrevet

Jeg skal kjøre med timeekspressen. Han er godt over 9 kilo. så det bør ikke være noe prob.

Jeg har prøvd å ringe men kommer ikke i gjennom.

Skrevet

Er det vanlig rutebuss, tar du bare med vognen innpå og sitter og holder i den. Ikke noe problem egentlig, men kan være nokså tungt hvis bussen kjører fort og svingete. Er alltid redd for at vognen skal velte, men den gjør nok ikke det.

På lengre turer - sånn type Kr.sand/Oslo ville jeg ringt selskapet først å hørt.

Skrevet

Jeg har vært på en buss der vogna veltet, så det kan absolutt skje...

Skrevet

Hei!

Jeg pleide å ta TIIME ekspressen før, der hadde de ett barnesete, jeg pleide å komme litt før bussen skulle gå fra bussterminalen slik at vi fikk det setet.

Et helt alminnelig bilsete, virker helt trygt.

Aberet er jo at dersom noen med barn kom på før deg er det ikke flere barneseter..., og når du selv kommer først er det andre barn som er usikret)

(Så da lille-snupp kom, kunne jeg ikke ta den lenger fordi det da ville en av de sittet uten sete.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...