Gå til innhold

Hun spiser ikke sånn som før...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 4 mnd har siden hun ble født ikke klart å holde seg lenger enn max 2 timer mellom hvert måltid. På ettermiddagene har hun spist hver 1,5 time, men hun på dagtid har spist hver 2 time. Kanskje en gang i løpet av dagen har hun klart å vente i 3 timer før hun vil ha mat. Men så har hun sovet hele natten (21.00 - 06.00) uten mat.

Men nå de siste dagene har viser hun lite interesse for mat. Hun vrir seg bort fra puppen og gråter selv om det har gått over 3 timer siden sist hun spiste. Jeg har veldig spreng for hun spiser bare fra et bryst om gangen, så da kan det gå over 6 timer mellom hver gang hun tømmer brystet. Hun virker sulten, men nekter å spise. Etter mye om og men, og med litt press kanskje så tar hun puppen og spiser. Når den er tom så vil hun ha en liten sup på den andre også, så det er jo tydelig at hun var tom i magen.

Hva kan dette komme av? Tenner? I går når hun skulle legge nektet hun absolutt å ta puppen, men etter at jeg smurte henne med Dentinox drakk hun begge puppene tomme i tillegg til at hun drakk en flaske med 100 ml etterpå. Så hun var jo sulten, men hun nektet altså plent å ta puppen. Kanskje hun har vondt?? Eller er det dette som kalles brystvegring??

Nå er jeg redd for at jeg kommer til å få mindre melk og at hun kommer til å våkne oftere på natta for mat siden hun spiser sjeldnere på dagen. Men kanskje jeg bekymrer jeg for mye... Kanskje hun bare er blitt så sot at hun klarer seg med mat så sjelden, og at hun ikke trenger mat på natta selv om hun spiser mindre på dagen. Eller så er dette bare en periode...

Hun er forresten er stor jente på 7700 gram, så hun har fått rikelig med mat!

Andre som har opplevd at babyen plutselig ikke er interessert i puppen lenger??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Knøtten har hatt noen perioder i sommer der han ikke har villet ha puppen, og det har bare blitt verre hvis jeg har prøvd å presse ham - det gjorde at han til slutt begynte å skrike bare han så den. Men da jeg gikk andre veien - lot han få slippe uten mere mas hver gang han viste at han ikke ville ha den, og heller ga han litt melk eller vann på skje eller i kopp hvis jeg ble veldig bekymra for at han ikke hadde fått i se nok væske (det var jo veldig varmt til tider) tok det ikke så lang tid før han syntes det var ok igjen.

Ellers var det lettere å få han til å ta puppen når han nettopp hadde våkna, eller rett og slett når han sov. Da hadde han ikke noen formening om at puppen var dum, bare om at han var sulten :)

Men som du sier - det kan godt være tennene. Uansett tror jeg man stort sett gjør vondt verrre med å prøve å presse dem til å ta puppen - selv om man er fortvila over at de ikke vil spise. Det var i hvert fall det som skjedde her.

Åssen er det hvs du pumper/melker deg og gir på kopp eller skje? Vil hun ha da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...