Gå til innhold

hvilken dyne er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet om noen dyner som er å anbefale...både til seng og vogn.. babyen min bli født i januar,så må jo ha en god dyne..men kan vel bruke den samme når d blir vår/sommer også..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe ei helt vanlig ei på IKEA, har også termin i januar. Hvis ikke den er varm nok så får jeg legge et pledd oppå, tenker jeg.

Skrevet

hvilken størrelse har du tenkt å kjøpe? Og du tenker på dyne i senga ikke sant?

Skrevet

Eg har kjøpt Polar thermodyne 80X100 til sprinkelsenga og 65X80 til vugga/vogna. Dynene er fylt med noko som heiter hulfiber, så dei kan brukast både til sommar og vinter. Eg kjøpte begge dynene på sparkjøp til under 200 kr til saman. :)

Skrevet

Ja, jeg tenkte til senga. Såvidt jeg ser har de bare en type til sprinkelseng, 125x110 cm. Koster 98 kroner.

Skrevet

Vi har kjøpt dundyne til både vugge/vogn og seng! Merke babydan. Ca 500,- for 2 puter og 2 dyner.

Kjøpte på barnas hus!

Har hørt at dun regulerer varmen bedre, men har ingen aning!

Syntes dynene var sikkelig deilige, derfor akkurat de!!

Skrevet

vi har kjøpt en seng+madrass som er 120x60 tror jeg... hørte d finnes en type overmadrass som er "vanntett" så ikke hovedmadrassen blir våt/stygg hvis d skjer et uhell...noe som sikkert skjer;) vært kjekt å hatt en slik overmadrass som man kan vaske...noen som har kjøpt slik?

Skrevet

Vi har også tenkt på dette... :) synes å huske at man kunne kjøpe en slik på barnas hus.

Skrevet

Ja, dun er skikkelig bra! Jeg har vurdert det jeg også, men tror kanskje vi kjøper billig nå, og så heller invisterer litt mer når ungen blir større.

Skrevet

Hmmm...eg trudde kanskje dun var allergifremjande eg...?? Derfor har eg kjøpt bomull/polyester...

Skrevet

tenkte jeg skulle gå å høre hva de anbefale på en "dynebutikk"..feks kid eller noe... eller kanskje d er lurere å høre på en babybutikk??

Skrevet

Alt dette styret om allergifremkallende tror jeg bare er tull. Nå har man gått bort fra den gamle teorien om hvorfor man blir allergisk, og tror heller at allergi forekommer fordi immunforsvaret understimuleres i barndommen; at man vokser opp under for sterile forhold. Så jeg tror at det går bra med dundyne. Akkurat som at det går bra å spise reker og jordbær mens man er gravid.

Skrevet

Å unngå jordbær og reker gjelder vel under amminga? Eg har då ete både jordbær og reker i svangerskapet eg... :) og sterile forhold er vel ikkje så lett å få til, med katt i huset...men eg er sjølv støv/midd-allergikar og er relativt sikker på at slike ting som vegg-til-vegg-teppe og dundyner kan løyse ut allergiplager. Det er i alle høve noko eg sjølv blir "sjuk" av.

Skrevet

Jeg er allergisk mot dun..aaatsjoo! Så min baby får ikke så mye som ett lite dun i puten sin engang. Varm og god blir´n nok likavæl :) At allergien kommer av for sterile forhold i barndommen min, tror jeg neppe noe på.. Vel vokste jeg opp med normalhygiene og et rom som skulle vaskes én gang i uken - men fra jeg fikk ansvar for dette selv ble det neppe gjort så ofte, og ei heller så grundig at det kvalifiserer til "for sterilt". Jeg tror nok heller det bare er sånn; noen tåler ikke katter, andre tåler ikke parfyme, og jeg tåler ikke dun. Fysjom.

:)

Skrevet

skal du bruke pute til babyen? Får ikke bestemt meg der jeg........er så mye for og imot overalt når det kommer til pute synes jeg. Men det ser jo koseligst ut da!!!!

Skrevet

Jeg kommer nok til å kjøpe en aldri så liten pute, selv om h*n sikkert kommer til å tygge mer på den enn hvile sitt lille hode der, men pytt sann... pute hører lissom med da :) (har dessuten arvet så mange fine putetrekk, må jo få brukt dem) :)

Skrevet

på princess sa de at dun var best;) jeg skal ikke bruke pute. men kommer til å bruke trekket til pynt.

Skrevet

Hei, hvis det var meg du spurte ang pute... så skal vi ikke bruke det i starten, men vi kjøpte et sett:) Derfor kjøpte vi pute å:)

Har mikrofiber dyne også... så vi får se hva vi bruker:)

Vi skal ha dunpose i vogna iallefall:)

Skrevet

De minste trenger ikke pute. Vi har brukt putetrekket som "gulpeklut" i sengen til de to forrige. Er også litt pysete med puter ang krybbedød, så venter en stund før babyen får det.

Jeg kjøpte dyner på SparKjøp. Så samme merket i flere andre butikker, men da til en helt annen pris....

Spar Kjøp sine tisselaken er også veldig gode!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...