Prinsen_til_mamma:) Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 gutten min er snart 4uker gammel, å jeg har ikke nok mat til han. når jeg pumper kommer det ca 150ml, han får dette, men er fortsatt like sulten, nå har jeg prøvd med mme i tillegg. han får min melk først å så får han erstatning etterpå,,,,, spiser ca 100ml mme. han virker mer fornøyd og roligere nå. skal jeg fortsette med dette? har ikke vært i kontakt med helse stasjonen.
Søskendrøm<3 Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 jeg gjorde det samme til å begynne med, men etter noen uker hadde jeg økedager, så nå fullammer jeg. du bør gjøre det som er best for dere, men du må gi gutten din malt-ekstrakt. ellers får han vondt i magen.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Oi...syntes det hørtes veldig mye ut for en gutt på 1 mnd. Er det sånn til hvert måltid?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Kan være det at det er en slik økeperiode han går gjennom, og da gjør du deg selv en bjørnetjeneste å ikke gi mme for da øker ikke melke produksjonen.
2 trollunger :) Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 Ikke for å kritisere men hun MÅ ikke gi maltekstrakt. Med førstemann her ammet jeg litt men måtte gå mere og mere over til mme pga masse bettenelse og absester som gjorde at jeg mistet melken og at det var et sant hel.... å amme. Jeg ga han aldri malt ekstrakt og han hadde ikke vondt i magen.
Søskendrøm<3 Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 du burde høre med helsesøster, men jeg fikk beskjed om å gi malt oppi, er ikke farlig å gi uansett, men hjelper magen å jobbe. jenta mi måtte få det, for hun sleit.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 Jeg ammet så ofte jeg kunne også ga jeg mme i tillegg. Ville ha fortsatt jeg.. Jeg gjør ivertfall det enda.- og jeg sa ikke noe til HS før jeg var der på kontroll. Fikk bare skryt for at jeg tenkte så langt selv og at jeg gjorde det rette.
MTMT Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Syns det høres ut som økedager jeg... Om du lar han spise så mye han orker øker jo melkemengden din slik at han får det han trenger... Jeg ammet gutten min HVER time i 2 dager da han hadde økedag. Forferdelig slitsomt, men det går over når han får nok melk tilslutt.
Mia_I Skrevet 15. august 2007 #9 Skrevet 15. august 2007 Vi måtte også gi mme i tillegg i starten, men fikk beskjed om å gi 20-40 ml bare! Resten skulle hun få fra puppen. Så jeg amma først, og ga tillegget til slutt hvis det var behov for det. Sånn fikk jeg øka produksjonen, og frøkena ble fornøyd. Høres ut som du gir veldig mye, synes jeg.
2gutter&2jenter Skrevet 15. august 2007 #10 Skrevet 15. august 2007 Her er det mange meninger, men jeg synes du burde ta kontakt med helsesøster om dette for hun er en kvlifisert person som kan gi svar på de spørsmålene du har. Det kan være en hårfin balansegang å komnbinere morsmelk og mme uten å hindre god produksjon av egen melk.
To fine jinter ;o) Skrevet 15. august 2007 #11 Skrevet 15. august 2007 Hvis jeg var deg ville jeg lagt han til oftere og kuttet ut mme. 150 ml mm er ikke så veldig lite egentlig. Og når du gir han mme så får du bare mindre melk selv siden han ikke vil spise så ofte. Bare legg han til puppen så ofte han vil, helst annenhver time i 2-3 dager så tror jeg du får mer melk. Også ville jeg ringt ammehjelpen istedet for helsestasjonen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå