Gå til innhold

hts besafe izi kid - forankringsselene blir problematiske..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt dette setet, men ser nå at bilen vår ikke har bøyler /metallstenger som forsetene står på. Nettopp i disse bøylene er det jo at forankringsselene skal festes. Vi har en mazda, og forsetene står nedi et slags glidespor.. What to do? Må jeg droppe setet tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, slik er våres bil også (trodde de fleste bilene hadde det)

Du dytter bare forankringselene ned mellom ryggen og setet (hvis du skjønner) og drar de rundt på hver side (VANSKELIG å forklare!!)

skal jeg prøve å forklare omigjen eller??

Skrevet

du mener atdet er et slags mellomrom mellom sete og ryggdelen på bilens forsete så man stapper forankringsselen inn der og fester?

Skrevet

ja, du dytter den ene enden nedi der, også drar du de rundt og fester de i hver side (altså rundt der det er et hjul som du kan justere seteryggen i liggende stilling)

I den ene enden av forankringselen er "sikkehets knappen", og i den andre enden er det ei slags løkke.. du stikker bare "sikkerhetsknappen" gjennom løkka, og strammer til, før du fester den i bilsetet!

Skrevet

hah, tusen takk. skal gå og sjekke bilen, kanskje det blir bakovervendt sete på oss endelig, da :):) :)

Skrevet

så bra:)

har der ikke det fra før av? (bare siden du skrev "endelig") :o)

Skrevet

Alle biler har en eller annen måte å feste forankringsbeltene på! Det står flere ulike måter i bruksanvisningen :-) Hvis ikke, ville jeg sett på et sete med kun støttebein, det finnes det også ;-) Flott at dere velger et bakovervendt sete, det er så utrooolig viktig!

Skrevet

På min bil er det heller ingen bøyler. Men på enden av skinnene forsetene er festet i er det en plasthette. Tok av den, skrudde opp skrue/mutter og satte på de festene som fulgte med forankringsselene, og skrudde fast igjen. Vips - trygt og godt plassert :-)

(Plasthettene går ikke på i etterkant, de må du lagre et lurt sted så lenge)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...