Gå til innhold

bodtype o- ???????


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

er det andre enn meg som har faatt vite de har blodtype 0- og at dette er noe som skal holdres oeye med, ta ny blodproeve i uke 32 osv??

 

Jeg var hos legen og fikk vite jeg har 0-, og at jeg skal ta ny blodproeve i uke 32.

 

Noen som har erfaring med dette? Ble litt urolig jeg :(

 

Tusen takk for eventuelle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også O negativ og må ta oppfølgingssprøyte. Er stort sett ikke noe problem i svangerskapet, men om barnet blir Rhesus positiv og det kommer over i blodet vårt kan vi danne antistoffer som kan føre til problemer hovedsaklig i neste svangerskap, så vi får ei sprøyte etter fødselen som skal motvirke dette. Er omtrent ingen komplikasjoner med dette i dag.

Skrevet

ok,

tusen takk for de beroligne ordene:) legen sa itillegg at det var svaert sjeldent, men deilig aa hoere fra deg at jeg ikke er alene om dette her :)

Skrevet

Jeg har også o-. Det er ikke så farlig nå, for leger vet mer om det enn de gjorde for mange år siden. Nå får vi jo den berømte sprøyten etter det første svangerskapet! Det går nok helt fint :)

Vi får jo litt ekstra oppfølging å, det er veldig bra!

Skrevet

Samme her, har ikke oppfattet dette som problematisk i det hele tatt. :) Tror ikke det er noe å bekymre seg for. :)

Skrevet

det er mange her på bim som er rh-, og flere av disse har fått mange barn! har aldri hørt om at det har oppstått noe problemer!

skal selv ta blodprøve om tre uker, for å se om jeg har danna antistoffer, men regner med at det går bra! :)

 

lykke til!

Skrevet

oi..den ble anonym, sorry! kom borti knappen! ;)

Skrevet

Jeg har også o -. venter mitt 4 barn nå. Ikke hatt noe problemer med dette :-D

Husker ikke at jeg fikk sprøyte med siste mann men det viste seg at hun også var minus og da er det jo ikke noe problem.

Tror jeg leste en plass at det er ca 2 % av befolkinga som har den blodtypen.

 

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...