Gå til innhold

Har noen her hatt kontakt med ammehjelpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen spørsmål iforhold til amming siden jeg er førstegangsfødende og gjerne vil amme. Men d virker som at man må ha født før man kan stille ammehjelpen spørmål. Kan jo alltids ringe, men tenkte at det er greit å sende mail, men der vil de ha barnets alder... Har jo noen uker igjen. :)

Vil gjerne spørre dem om amming iforhold til brystreduksjon osv. Hvis det ikke er noen her inne som kan hjelpe meg med dette da. Har spurt her tidligere men ikke fått svar...så det er sikkert ikke så mange her som trenger å tenke på dette. :)

Føler liksom at det å ringe ammehjelpen blir litt dristig...heller ringe og mase på dem når man sikkelig sliter. Men hadde vært greit å fått noen svar før alt startet også... Ble mye tanker dette....håper noen kan gi meg et svar... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei:)

Jeg har vært i kontakt med ammehjelpen i forbindelse med brystoprasjon. Du kan skrive en mail til dem, jeg kan ikke huske noe om barnets alder, men det de sa til meg er(jeg har sillikon) at amming i de aller fleste tilfeller går som med andre vanlige selv om en har operert, men at det kan ta litt lengre tid før melke produksjonen er i gang.

Dette mener jeg at de sa en kunne få noe for hvis det skulle være vanskelig i begynnelsen og at en kanskje ga litt mme i tillegg mens produksjonen tok seg opp. I mitt tillfelle har der begynt å komme rå melk i det ene brystet, det andre er ikke helt på tråd, men fikk beskjed at det gikk fint an å amme med et bryst og gi mme i tillegg:)

Ble kanskje litt rotete og kanskje du ikke ble klokere, men ring dem eller send en mail, de er jo der for deg har ingenting å si om du har fått eller ei:) Skulle det vise seg at du får litt problemer så kan det være godt å ha deres info i bakhånd som førstegangsfødene på sykehuset, da noen av de jordmødrene kan være ganske biske med amming!

Amming skal være kos!!!!!!!!:)

Skrevet

Hei!

Tusen takk for svaret! :)

Ja har hørt at en del av de damene på føden ikke vil hjelpe til med amming eller ihvertfall i mindre grad om du har vært igjennom en reduksjon. For de har hørt eller lært at vi som er det ikke kan amme. Å da er det greit å ha litt info fra proffe ammere. :)

Men det høres jo lovende ut det du har blitt fortalt. Det gir et lite håp om at damene forran kan funke. :)

Skal sende en mail jeg da og høre hvilke svar de kan gi meg.

Ble mye klokere. :)

Tusen takk igjen! :)

Skrevet

Hei :-D

Fant deg!

Ville bare minne deg på det med at du uansett hva som skjer, ikke skal la de TA PÅ DEG når de skal hjelpe ;-) Men det har jeg jo sagt før. Og jeg håper du får ammet, og håper du får kost deg med det :-D

Skrevet

hva mener du med at en ikke skal la dem ta på en?

Skrevet

Hei. Det var ikke jeg som skrev d med å ta på, men jeg svarer uansett.... for det er et kjent tema...

Mange jordmødre og pleiere tar seg til rette og røsker puppen din frem og skal liksom vise hvordan du ammer. De trår over intimgrensa og tar på kroppen din. Det er viktig at det er din kropp og du som bestemmer hvem som skal ta på deg. Man føler seg jo helt overkjørt. Ikke alle som gjør dette altså, men jeg husker med min første at jeg satt på stua med ungen, og skulle til å amme, så kom det en pleier forbi og grep tak i puppen min og trappet den inn med makt(i munnen på pia mi) mens det satt masse folk der. Jeg ble helt forsakt. Som om jeg hadde bedt henne om hjelp. Om jeg trengte d så kunne vi tatt det på enerom..... men som sagt ikke alle er slik... :)

Skrevet

Det var jeg som skrev det. Grunnen jeg mener er viktigst, er at det er ikke alltid alle er like flinke med håndhygienen, og dermed kan du risikere å få stafylokokker... Jeg fikk gule stafylokokker av en av "hjelperne" på sykehuset, og det gjorde meg så syk at jeg mistet de fire første månedene av mitt barns liv. Jeg husker ikke annet en helvetes smerter, og den jævla lyden av brystpumpa. Han husker jeg ikke noe av. Jeg måtte pumpe og kaste melka, siden jeg fikk penicillinkur på penicillinkur som ikke hjalp, og som han ikke kunne få....

Får du det ikke til uten hjelp, så drit i amminga.. Neste gang skal jeg gjøre så godt jeg kan for å få det til selv, går det ikke på et par uker, skal jeg bare gå over til flaske med en gang. Fire måneders smertehelvete er det ikke verdt, og særlig ikke siden jeg ikke husker noe av mitt første barn de fire månedene!

Derfor ber jeg dere alle instendig om at de kan godt komme med forklaringer og veiledninger, så skal dere selv gjøre det som skal gjøres ut i fra det!

Skrevet

Oj! Så ille! Hjelpe meg! Ja DET skal jeg huske! Kjempe redd for sånne ting. Rart at de får lov til å jobbe der når de har så elendig hygiene....

Tusen takk for at du fortalte det, for da vet jeg ihvertfall hva jeg skal si når jeg kommer så langt. Fingra av fatet!!! :D

Å den historien om hu som bare røska i puppen... Kjære vene! Jeg håper du sa ifra da. Elller man blir jo sikkert så paff av slik behandling at man ikke klarer å si noe. Jeg tror jeg hadde mistet kjeven ned på den andre puppen hadde det skjedd meg. Ufattelig frekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...