Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om jeg har en gutt på 6 mnd har jeg aldri vært på barseltreff på helsestasjonen av ulike grunner. Men nå har jeg fått lyst til å gå dit. Vil det være rart....? Det er sikkert en "klikk" der av mødre som allerede er godt kjent.... Hva skjer på slike treff? Samles alle med barn i ulike aldre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært på barseltreff 3 ganger og det har vært bare 4 stk av de samme som har vært der hver gang. (har vært mellom 8-10 stk der.)

De som treffes har barn på samme alder, med kanskje 2-3 ukers mellomrom. Og så er det helsesøster tilstede.

Tror ingen vil synes det er rart om du kommer, det jo ikke alltid det passer.

Jeg synes det er veldig hyggelig å snakke med andre med barn på samme alder og utveksle erfaringer. Man kan også avtale møter på eget inititiv, men det har ikke vært gjort hos oss ennå.

Jeg skal på nytt treff når snuppa er rundt 4 mnd.

Skrevet

Selv om vi har blitt kjent med hverandre i barselgruppa, så ville vi tatt i mot en som hadde lyst til å være med, med åpne armer!

Ihvertfall jeg=)

Vi er 6 stk som møtes ca hver uke, noen ganger er det bare 3, men stort sett møtes noen av oss. Vi har alle barn født ca samme tid. Går på kafé, tur, har piknik eller drar hjem til en av oss. Skravler om babyting, men faktisk også andre ting! Har snakket om å la barna være hos fedrene en ettermiddag/kveld å ta et par glass vin. Hadde jo vært interessant!

Ellers blir det jo mye baby, men det er jo meningen. Nå som de har blitt et halvt år er de mue mer opptatt av hverandre og det er jo supert med litt sosialisering!

Kan du ikke spørre på helsestasjonen? Syns du skal prøve å møte de jeg, blir det rart så har du jo ihvertfall prøvd.

Skrevet

Det tror jeg ikke blir teit! Gjør det du ;-) Hadde ikke reagert negativ på om en ny kom i vår gruppe - faktisk hadde det vært VELDIG velkomment!!!

Skrevet

Vi var bare tre i min gruppe med like gamle gutter. Innen de var 6 mnd hadde vi vært mye sammen og hadde veldig god kjemi. Aner ikke hvordan det hadde vært å komme som etterslenger, men kan du ikke bare prøve da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...