Gjest Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Gutten vår vil ikke ta smokken - og han har klart seg fint uten også, helt til nå. For nå har han funnet tommelen sin! Og det er jo noe herk å bli avvent med, ikke sant??? Han suger bare på den når han kjeder seg, virker det som - for han gjør det ikke når han skal sove og slikt.. Og: Det er en grunn til at jeg skriver "onder" med apostrofer
Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 ville svart smokk er best. Lettere å avvenne;o)
Gjest Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Ja, men jeg får han bare ikke til å ta smokken.. BAre velter den rundt i munnen og tygger på den og spytter den ut.
Mr Burns Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Er det så viktig at ungen har smokk? Ettåringen min har aldri brukt det.
gutt 07 + baby 09 Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 Jeg har samme problemet. Men han tar smokk da. Så jeg prøver alt jeg kan å putte i han smokken så han ikke bruker tommelen. Men d er ikke alltid så lett, spesielt ikke når han leker. Så når har jeg kjøpt slike nyfødt votter som jeg bruker på han når han skal sove, kan jo ikke bruke de når han leker. Så håper det hjelper litt. Jeg vil nok foretrekke smokk!!! Lettere å avvende, tommelen er ikke så lett å bli kvitt....å desuten har de den tilgjelig hele tiden!!!
lisje marthemora Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 smokken er heller ikke så skadelig for tannstillingen som tommelen heller.
meg & to små vampyrer Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 Vi prøvde å gi vår smokk, men han nekta. Så etter en stund beg han å suge litt på tommelen og jeg tenkte uff og huff. Men han ga seg og begynte aldri skikkelig! Det er ikke sikkert tommelsugingen er kommet for å bli! Er egentlig veldig glad for nå trenger han ikke slike ekle smokker heller.
lisje marthemora Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 jeg kjøpte foresten ORTODENTsmokken ,den skal vere med på å hindre kryssbitt pga smokk. Men det var ingen sukses her,hun spytta den ut med en gang ,og sente meg nesten et slikt blikk som om hun lurte på om jeg var vel bevart.
Gjest Skrevet 15. august 2007 #9 Skrevet 15. august 2007 Nei, det er ikke viktig med smokk - til deg over her som spurte om det. Men om vi kan få han til å ta den i stedet for tommelen, så ja! Men vi får se, kanskje det går over ja Og om det ikke gjør det, så får det bare gå - kan ikke kappe av han fingeren heller! Har kjøpt 3 forskjellige typer smokk i dag, og det er samme resultat med alle - vil ikke ha. Han tar ikke flaske heller da, så jeg er egentlig ikke overrasket heller.
båneiverden Skrevet 15. august 2007 #10 Skrevet 15. august 2007 Vet ikke hva som er best jeg... Snuppa vår ville ikke ha smokk, og i en period epå en måneds tid sutta ho litt på totten sin, men det gikk over igjen... Nå bruker hun bare "kosefiller" (gaskluter) og er fornøyd med det heldigvis! Jeg føler HS noen ganger er litt for opptatt av det med det sugebehovet og den smokken...? Det går jo over relativt fort, og sånn jeg ser det nå så er jeg egentlig glad til at tulla vår ikke ville ha smokk...
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #11 Skrevet 15. august 2007 definitivt smokk. Mye lettere å venne av med, og skader ikke tenner og tannstilling så mye som tommelen. Brukte selv bare tommel da jeg var liten, og brukt streng og/eller plate ssiden jeg var 11, 23 nå, bruker fremdeles plate natt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå