Stolt trebarnsmamma Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Kjøper dere gummistøvler til 1-åringen? Gutten min går ikke enda, går bare langs med bord osv. Jenta min går som bare det. De i barnehagen sier at det ikke er nødveldig med støvler til de minste, da må det isåfall plaske skikkelig. De anbefalte gore-tex joggesko, og det har jeg tenkt å kjøpe uansett til de begge. Det blir jo så sinnsykt dyrt, 500 pr par og 200 pr par hvis jeg kjøper støvler. Også må de ha noen fritidssko i tillegg... Hva kjøper dere av sko til gullene? Barnehagetantene sa òg at det ikke var nødvendig med en tykk parkdress, det er jo sjelden iskaldt i Oslo. Så jeg har kjøpt Reima sine høst- og vårdresser. Det kosta oss 1800,-. Vi har ulldresser og ullundertøy fra Janus som vi skal bruke under når det begynner å bli kaldt. Vi kjøpte parkdressen fra POP på salg i utlandet, kosta oss kun 300,- pr stk. De er skikkelig tykke med fleece innvendig. Sa da tenker jeg at vi har de liggende hjemme og tar de med på barnehagen på evt kalde dager. Upraktisk at det ikke går an å ta ut fleecen, men de var så billlig at vi bare kjøpte de. Vi har regndressene liggende i barnehagen. Kjøper dere dobbelt opp av de? Jeg tenker at det må jo kunne gå an å ta med litt hjem på fredager, det blir jo kun i helgene at det blir tid til turer og utelek uansett.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Hei! min på 17 mnd har akkurat begynt i bgh. Gummistøvler har vi der (han går jo da), har ett sett regntøy hjemme og ett i bhg. regnvotter. kjøpt spnne innesokker med skinn under, reima høstdress, og det er vel det jeg har kjøpt hittil. + mass skiftetøy da Etterhvert må jeg kjøpe evt sherrox, vinterstøvler, og sikkert m´noe mer også! Ikke lett dette! Ullundertøy har vi fra før av Lykke til!!
Gjest Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Vi kjøpte støvler til vår 1 åring og ser at de er blitt brukt og. Greit å ha i våt sandkasse og synes jeg, hun er så vidt begynt å gå. Ellers kjøpte vi regntøy, tøfler og drikkeflske med navn. Senere blir det vel mer ull klær, vårdress og votter.. og noen vintersko.
lifa og Eline Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Eline begynte i BHG i april og hun gikk da. Ettersom det da var på tide og legge bort vinterstøvlene kjøpte vi slagstøvler til å ha i barnehagen, sandaler (til inne bruk) og vanlige sko (ecco lik de førtse skoene man kjøper) til utegåing. Vi valgte å kjøpe Reflex sin alleværdress til utebruk. Først litt utpå sommeren kjøpte vi regndress (2-delt) for jeg fant ut at alleværsdressen ble for varm å bruke når solen skinner og de trenger regnbukse på seg ute for det er vått. Vi kjøpte ett par gummistøvler i tillegg som vi har hjemme. Velger enten å ta med regndressen hjem i helgene eller så har vi alleværsdressen her hjemme som vi også kan bruke hvis det regner og vi skal ut å leke. Det er jo stort sett bare i helgene man har mulighet til å ta de med ut slik at jeg ser ikke noe "mer arbeide" ved å ta med regntøyet hjem. Ellers kjøpte vi matboks. Og selvfølgelig noe av det viktigste. navnelapper, både til å sy på, stryke på og klistrelapper med lim.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå