Gå til innhold

Rått kjøtt på jobbmiddag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mye ute med kunder å spiser. Sist uke var det en stor sammenkomst med ferdig bestilt mat.

Vi fikk lammekarè som var lite stekt. Jeg glemte meg helt, men siden matlysten fortsatt mangler spiste jeg bare et par biter og det som var mest stekt.

Neste uke skal vi på samme type middag. Da har jeg bestilt fisk.

Men jeg er jo ikke helt trygg der heller? Kan jo få laks på over to kilo??

Skal jeg be sjefen ringe restauranten? Er så mye styr synes jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på jobbmiddag der det skulle serveres flere retter som jeg var usikker på om jeg kunne spise. Jeg sa ifra til hovmester at jeg var gravid og han kom da med alternative retter til meg. Om du er usikker, så ville jeg ringt restauranten og gitt beskjed om at du er gravid, men det går helt sikkert fint.

Skrevet

Foreslår som over å ta kontakt med restauranten.

Laks er forøvrig ikke noe problem, da det brukes mest oppdrettslaks. Advarselen for over to kilo gjelder ferskvannsfisk.

Skrevet

Jada, restauranten ordnet opp den;)

Skrevet

før jeg viste at jeg var gravid spiste jeg lam. jordmora sa at dette var den størsta smittekilden for smitte av toxop. jeg har tatt test til legen min, og den var neg. så jeg vil tro at det er INGEN fare for de få bitene som du spiste.

Skrevet

Pain, det der altså. Vært i brylluper og flere lag i sommer. Det har blitt servert spekemat og ikke gjennomstekt kjøtt. Tenker ikke folk på at det er gravide gjester?? Har spist litt for høflighetensskyld. Syntes de fleste sier at ikke de tok hensyn til det, den gangen de var gravide. Spesielt litt eldre damer. De både drakk alkohol og spiste det de ville. Føler at man ikke bli møtt med respekt når man ønsker å gjøre som man blir anbefalt av jordmor og lege. Irriterer meg egentlig. Spesielt det å si nei til alkohol, føler at folk syntes jeg er prippen. Til og med svigermor!!! Hun sier at et glass rødvin i ny og ne skader ikke. Noen som opplever det samme??

Skrevet

Ja jeg har opplevd det samme. Forsøker etter beste evne å overholde de fleste råd og tips vedr. hva jeg kan spise eller gjøre. Får da stadig tilbakemelding om at jeg er "overnervøs" og gravide har da alltid spist og gjort både ditt og datt... Det er jo ikke så lett heller da! Man vil jo gjøre sitt beste når man har et lite nurk i magen. Jeg har slått meg til ro med at jeg hører på jordmor og lege, så får de bare synes at jeg er tåpelig. Det er ikke de som har barn i magen!!

Skrevet

Godt å høre at det er flere:-) Er vi flere som sier nei takk til det vi skal holde oss unna, er det litt enklere. Det er jo ikke uten grunn at vi bør ta hensyn til dette.

Skrevet

Jo, synst at fleire kjem med slike kommentarar - både når det gjeld alkohol, lite steikt mat o.l. "Det er vel ikkje så farleg å ta seg eit glass vin vel?" Rart eigentleg, trudde heller at det var omvendt...at dersom eg faktisk hadde valgt å drikke vin i svangerskapet, så ville eg møte sterke negative reaksjonar.

Når eg ikkje vil drikke vin, spise roastbeef, krabbeinnmat osv. i svangerskapet, så forstår eg ikkje kvifor folk reagerer så "negativt" på det. Slitsomt å måtte forsvare og forklare eigne val heile tida.

Men eg gjer mitt beste for å ikkje bry meg - ei oppmoding til andre og. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...