Gå til innhold

Kan noen fortelle meg litt om overtidskontroll? Samme som 3.tri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på overtidskontroll idag og tenkte å høre litt hva jeg kan forvente? Får man god tid? Er det samtale i tillegg til undersøkelse? Er det vanlig at mannen er med?

Når er det vanlig at man blir igangsatt? Jeg er 10 dager på overtid, og er helt utkjørt psykisk og fysisk nå. Tar de hensyn til dette ved igangsetting?

Takk for svar, damer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Da jeg skulle ha min første gutt var jeg på overtidskontroll da jeg var 8 dager over.

Om det er vanlig vet jeg ikke, men mannen min var med.

Ble tatt ul av barnet for å se at alt er ok, og hun spurte om jeg ville bli strippa.

Det ble jeg!Vondt som fy, men to dager etter var han ute :)

Skal ikke si det helt sikkert men tror ikke de tar hensyn til at du er utslitt.. Kan godt hende det kommer ant på legen osv, men 20 dager (tror jeg?) på overtid er det man går ut fra før man setter igang.

Ikke lenge igjen nå!Lykke til!!! :)

Skrevet

Er vel 14 dager på overtid man går før man blir igangsatt.

Skrevet

kommer an på hvilket sykehus du er på, i bergen er det 19 dager... har vært på overtidskontroll i dag og spurte.. er selv 14 dager over og ble sendt hjem med beskjed om å komme tilbake på fredag..

Skrevet

ja er forskjellig fra sykehus til sykehus om igangsetting. for her er det 16 dager så lenge mor og barn har det bra.

Skrevet

Ja, det er vell forskjellig fra sykehus til sykehus. Har ei venninne som gikk 21 dager her oppe i nord før hun ble satt igang så det er vell maks her oppe det da..

Skrevet

På førstemann ble jeg tatt inn til vanlig kontroll hos jordmor på 7 og 14 dager over termin. Hun prøvde å strippe meg på siste kontrollen og bestilte samtidig sjekk på sykehuset der jeg skulle føde til dagen etter.

Der inne undersøkte de meg og fant ut at livmorhalsen hadde begynt å flate seg ut, så de ville vente til neste dag. Så jeg ble sendt hjem igjen, og ble offisielt lagt inn morgenen etter. Da fikk jeg også hormonstikkpille, som ballet på seg med riedrypp osv., og vi fikk en flott sønn 17 dager etter termin.

Fikk godt stell og god oppfølging, men det var veldig frustrerende fram til fødselen var godt i gang. Håper at ting starter helt av seg selv denne gangen :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...