Gå til innhold

Prøver å øke melkeproduksjonen litt...


Mamman til Mari

Anbefalte innlegg

Har til noen måltider, særlig om ettermiddagen og kvelden, vært tom for melk, og veslemor har tydelig ikke vært fornøyd. Sover fortsatt lenge om natta, opptil 9-10 timer uten mat. Men håper på å få mer melk, vil gjerne vente litt med mme og flasker hvis det går.

La vesla til puppen hver annen time i går, tenker å gjøre det samme i dag. Ble en del gulping i går men... Håper på denne måten å få mer melk. Noen andre som har erfaringer på området? Hvor lang tid bør det ta før produksjonen øker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke gjort dette bevisst, men enkelte dager skal babyen ha pupp hele tida, regner med at det er sånne økedager. Har mata henne opp til hver time, unntatt når hun sover. Ellers blir det bare sutring. Tror faktisk det hjelper med en enkelt dag, virker iallefall som hun er mer fornøyd neste. Men blir desto mer melkesprengt om natta etter ei sånn økt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste for å øke melkemengden er å mate så ofte du kan få henne til å spise i ett par dager, så vil vanligvis melkemengden øke. Jeg hadde d samme problemet med jenta mi som er 4 år nå, men klarte dessverre ikke å øke melkemengden min, så måtte etter beskjed fra helsestasjonen begynne å gi mme vedsiden av ammingen. Denne gangen, med veslegutt på 11 uker virker d foreløpig som jeg har mer enn nok melk heldigvis, og han regulerer økedager selv virker d som. Noen dager kan jeg sitte å amme kontinuerlig gjennom hele dagen, og da merker jeg at allerede dagen etter har jeg mye mer melk så produksjonen pleier å øke temmelig raskt for min del i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle tre :-) Hjalp etter et par dager, og nå er jeg sjelden tom når vesla vil ha mer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...