storesøster&lillebror Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 .. jenta vår på 4mnd våkner og er lysvåken og klar for 2 timer med underholdning kl.03 om natta?? Tidligere kunne hun sove hele natta (dvs. fra 23 til o7-08) men nå sovner hun gjerne litt tidligere (ca. 21-22) og så våkner hun plutselig midt på natta og er lys våken. Jeg tar henne opp og gir henne pupp sammen m meg i sengaog håper at hun skal sovne da, men nei..! Blir som regel til at jeg eller sambo står opp med henne, så den andre parten kan sove. Da er hun våken ett par timer før hun blir trøtt og skal sove igjen. Jeg synes det er helt greit at hun våkner og vil ha mat iløpet av natta, men det er litt slitsomt at hun ikke sovner igjen.. noen forslag??
Stratos med 3 barn Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Vi gjorde som følger her i huset: Tok han kun opp om jeg var helt sikker på at han var sulten, og det fant vi raskt ut at han egentlig ikke var. Satet en reiseseng vedsiden av hans seng. Når sirkuset startet tok bare en av oss med dyna og slang oss vedsiden av han. Holdt han i hånda igjennom sprinklene så han visste vi var der liksom Smått om senn sovnet han og etterhvert sluttet han med hele natte styret
En liten mamma Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Hehe, kjenner meg litt igjen her. Slik begynte Hedda da ho var 5 måneder. Hadde fra ho var 6 uker sovet hele natta, men plutselig syns ho at dagen skulle begynne klokka 4. Det syns ikke jeg! Jeg satte en stol inne på rommet hennes, ved siden av senga. Når ho våknet og ville opp, ga jeg henne mat og la henne fint ned i senga igjen. Da ho begynte å prate og tulle og ville stå opp, satte jeg meg på stolen, puttet jeg sutten i munnen hennes, holdt henne rolig i handa og sa ikke et ord. Jeg tok henne aldri opp av senga etter mat. Etter 2-3 netter hvor ho var våken opp mot en time, begynte ho å sove rundt igjen. Det hender fortsatt at ho våkner en gang på natta, da får ho pupp og sovner igjen med en gang etterpå.
mammasgo`jente Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Sånn er det noen netter her også. Hun våkner i halv 4 tiden og kan holde det gående til i 6 tiden. Hun er sulten når hun våkner, men sovber ikke etter at hun har fått mat. Vi tar henne opp i sengen til oss og legger henne i midten. Vi leker ikke med henne, men hun slipper å ligge alene. Jeg og pappaen hennes sover litt innimellom og ligger og sløver. Vi står IKKE opp med henne eller slår på lyset. Natt er natt! Vi sier til henne flere ganger at n¨må du sove for det er natt, men hun fortsår jo ikke det... Bare 4 mnd. Hun spiser hun igjen når hun blir sulten og da sovner hun som en stein. Hun hadde en uke der hun våknet slik hver natt... SLIIITEN!!! Huff, det er veldig slitsomt når hun holder på sånn, men det er vel ikke så mye å gjøre med det. Kan ikke tvinge henne til å sove heller Jeg synes også det er helt greit å gi mat om natten så lenge hun sovner innen rimelig tid og ikke krever selskap. Men vi må jo ta det som kommer med disse små! Har desverre ingen tips til deg! Men blir veldig glad dersom noen kommer med noen tips!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå