Nit@™ Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Så du skulle ta nki kurs. Jeg skal over på yrkesretta attføring og har fått nei til nki kurs! Fått beskjed om at nav ikke dekker nki kurs. Er dette feil? Det er kurs som jeg MÅ ha i forhold til utdanning. Fikk beskjed om at jeg heller måtte reise 20 mil for å gå på skole ( Det er jo ikke lett med mann i full jobb og 4 unger. Fikk du dekket NKI kurs?
* 5 om dagen * Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 ja, jeg får dekket nki, regnskapsskolen, men jeg går på yrkesrettet attføring, så vet ikke om det har noe å si...vet at det er et kriterie for å få det dekket... har fått det jeg har bedt om jeg...er heldig med nav sitt kontor her....
* 5 om dagen * Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 men kom på nå, at de dekker ikke alle kurs, tror de må være støttet av lånekassen, eller å de mener...privat tror jeg ikke de dekker...
Nit@™ Skrevet 15. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. august 2007 Så på det nå. Og kurset er godkjent via lånekassen (lån og stipend).
* 5 om dagen * Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 da må du nok være registrert at du har fått innvilga ys først, før de kan gi deg støtte....og det skal de..du har krav på det.
Nit@™ Skrevet 15. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. august 2007 Takk for svar! Skal ned på NAV om noen dager, så da skal det vurderes hva som skal skje videre. Skal til fastlegen min på fredag så da skal jeg ta det opp med han også. Vil jo ut i jobb snart, og denne utdanningen, om jeg tar det via nki, kan jeg jo ta mens jeg prøver ut medisiner! Det er liksom det som står igjen for meg nå, finne medisiner som passer kroppen min! Dumt å bare gå å "slenge" i påvente av medisiner synes jeg, når jeg faktisk kan starte med noe allerede nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå