Gå til innhold

Har dere begynt å gi vann?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har heller ikke begynt å gi vann. Fikk beskjed om at morsmelk var nok, selv på varme sommerdager, så da stoler jeg på det! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fikk vi også beskjed om, så da drøyer vi med alt annet til vi må begynne - er jo greit at hun får i seg mest mulig næringsrik morsmelk istedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte begynne med et par skjeer vann om dagen fra hun er tre måneder for å venne henne til smaken slik at hun kan like å drikke vann som tørstedrikk senere. Så lillebopp skal begynne å smake vann om tre dager:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendig å begynne med vann så lenge babyen får i seg nok væske gjennom morsmelken. Men viser de tegn til å være tørste uten å være sultne kan d være smart å gi de litt vann. Men dersom man ammer skal morsmelk oxo kunne gis som tørstedrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt er nå 3 mnd så nå har jeg forsøkt å gi litt vann, men det er ikke så populært her gitt. Han rynker på nesa og mesteparten kommer ut igjen. Men jeg gir litt hver dag så går det seg nok til etterhvert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Det står anbefalt i spebarnsboken at man introduserer vann ved 3 mnders alderen som tørstedrikke. Jeg begynte med vann på Halvor for 3 dager siden. Da får han 3-4 ts kokt vann. 1 gang pr dag. Her blir det vann som tørstedrikke etterhvert. Ikke saft, melk og brus på flaske. Melk er greit til måltider, men ellers blir det vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...