Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 stemmer det at denne personen blir gudmor/gudfar??? Dette er helt nytt for meg og vi trakk bare lodd mellom faddere i nærmeste familie...og denne personen skryter nå av dette....
Stratos med 3 barn Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 De som bærer til dåpen er gudmor/gudfar ja. I hvert fall etter hva jeg vet
Solskinnsjenta Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Det er jo veldig stas å få bære til dåpen. Skjønner godt at vedkommende er stolt og "skryter" av dette!
Gjest Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Føler meg littt dum nå, jeg.. Men er ikke alle gudfar/-mor, som er faddere? Trudde det.. *blush* Hva kaller man fadderne da? Sånn i dagligtale.. "Hei fadder??" Hihi ;o)
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 Okei, så den er liksom "viktigere" enn de andre fadderene? Høres sikkert helt merkelig ut men dette er altså fadder fra min manns side og er verdens største egoist. Har ikke stilt opp verken under vanskelig graviditet, tøff fødsel eller barseltid. Men er altså i nær familie så denne personen "måtte" bli fadder. Jeg visste ikke om at dette så passet jo ikke men som med alle svigerfamilie ting får jeg bare svelge en stor kamel ,-)
lille je Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 Jeg og regner bare den som bærer som gudmor/gudfar.
Alba44 Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 Jeg er også vant til at den som bærer er gudmor/gudfar. Vi har valgt 6 faddere; en gudfar, ei som tar av lua og 4 som står ved siden av de igjen.
Mamman til M&E Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Synd det ble den personen da for det er den som er gudmor/far. De andre er "bare" faddere.
En liten mamma Skrevet 15. august 2007 #9 Skrevet 15. august 2007 Slik er det hos oss også, at den som bærer kalles gudmor/far. Vi klarte ikke velge hvem som skulle bære, så det gjorde jeg selv. Og vi har ikke familie som faddere, bare nære venner. Tenker som så at familie alltid vil være der for barnet, og at ved å velge venner som faddere knytter vi enda flere personer nært til barnet vårt.
klar for #2 Skrevet 15. august 2007 #10 Skrevet 15. august 2007 Hos oss er alle fadderne gudforeldre, men ingen av dem bar til dåpen. Det gjorde pappan.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 15. august 2007 #11 Skrevet 15. august 2007 Det er ikke noe som heter gudmor/far lenger. Nå heter det bare faddere.
Mia_I Skrevet 15. august 2007 #12 Skrevet 15. august 2007 Cat78 har rett - i kirka registreres alle som "bare" faddere. Hva man kaller dem selv er selvfølgelig opp til hver enkelt.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #13 Skrevet 15. august 2007 Har undersøkt litt selv så det var nok i "gamle" dager at den som bar var gudmor/gudfar. Og ellers er det vel opp til foreldrene om man vil holde på den skikken. Så da løste det seg.... HI
Nr-3-i-Magen Skrevet 15. august 2007 #14 Skrevet 15. august 2007 Også kommer det an på hvor i landet du er fra. Der jeg er fra bruker vi ikke ordene gudmor/gudfar, så der er alle fadder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå