Gå til innhold

Kan noen fortelle meg litt om overtidskontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på overtidskontroll idag og tenkte å høre litt hva jeg kan forvente? Får man god tid? Er det samtale i tillegg til undersøkelse? Er det vanlig at mannen er med?

Når er det vanlig at man blir igangsatt? Jeg er 10 dager på overtid, og er helt utkjørt psykisk og fysisk nå. Tar de hensyn til dette ved igangsetting?

Takk for svar, damer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tar kun hensyn til babyen når det gjelder igangsetting. Jeg har fått god tid hver gang med gyn. undersøkelse. Min mann har ikke vert med, for det har jeg ikke sett poenget i. Har sagt at jeg ringer til haan viss det skulle være noe. De fleste sykehus tror jeg går ut fra 14 dager når de setter i gang, men har lest her inne at det er de som må vente i 21 dager.... Så det er forskjellig fra plass til plass. Her er det 14 dager.

På min neste kontroll på fredag kommer jeg til å kreve gynekologisk undersøkelse for å finne ut modning, og ultralyd av morkake og navlestreng for jeg har hatt morkakesvikt en gang før. Men det er ikke vanlig at de gjør det, jeg skal bare gjøre meg litt tverr..... For jeg vil ikke gå med uvissheten en gang til....

Ønsker deg lykke til, og håper du får nurket ditt i hendene snart.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Har ikke kommet så langt som til overtidskontroll enda. Men er veldig instilt på å gå 1-2 uker til (termin i dag)

Mannen min har vært med på de fleste kontroller så kommer vi så langt som til overtidskontroll er det helt naturlig for oss at han er med. Ikke fordi fødselen kanskje starter men fordi han også skal ha barn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...