Gå til innhold

Kaster dere konvolutter med plastrute i


Anbefalte innlegg

Skrevet

papirboss, eller vanlig avfall?

 

Jeg har alltid kastet det i vanlig avfall siden det ikke er rent papir, men hører mange kaster det i papirboss.

 

Er det noe som er "riktig" her? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Papir med lim på skal ikkje kastast i papiravfall, visstnok. Går jo an å rive av limdelen på konvolutten, viss en vil vere skikkelig flink med resirkulering. Dette fikk eg i alle fall grei beskjed av samboeren min om, etter at han hadde jobba en sommer i papirindustrien. Det er visst veldig vanskelig for maskinene å fjerne den limen, så den blir med videre i resirkulering til nytt papir, og så ødelegger det masse når papiret er kommet på sånne store ruller. Papir med stifter, eller teip på går derimot bra å kaste i papiravfallet. Det er i alle fall det eg husker av forklaringa. Hehe... konklusjonen er i alle fall at konvolutter vil dei ikkje ha i papiravfallet med mindre limdelen er fjerna. Så det måtte eg slutte med, ja!

Skrevet

det "riktige" er i følge renovasjons-selskapet her vi bor, å kaste alle konvolutter, både de med plastrute og uten, i restavfallet. Det står i hvert info-skriv vi mottar fra renovasjons-selskapet, så det er tydeligvis en del som synder mot dette. Vet ikke hvorfor det er slik da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...