♥ DAME Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 papirboss, eller vanlig avfall? Jeg har alltid kastet det i vanlig avfall siden det ikke er rent papir, men hører mange kaster det i papirboss. Er det noe som er "riktig" her?
gærne ko Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Papir med lim på skal ikkje kastast i papiravfall, visstnok. Går jo an å rive av limdelen på konvolutten, viss en vil vere skikkelig flink med resirkulering. Dette fikk eg i alle fall grei beskjed av samboeren min om, etter at han hadde jobba en sommer i papirindustrien. Det er visst veldig vanskelig for maskinene å fjerne den limen, så den blir med videre i resirkulering til nytt papir, og så ødelegger det masse når papiret er kommet på sånne store ruller. Papir med stifter, eller teip på går derimot bra å kaste i papiravfallet. Det er i alle fall det eg husker av forklaringa. Hehe... konklusjonen er i alle fall at konvolutter vil dei ikkje ha i papiravfallet med mindre limdelen er fjerna. Så det måtte eg slutte med, ja!
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 det "riktige" er i følge renovasjons-selskapet her vi bor, å kaste alle konvolutter, både de med plastrute og uten, i restavfallet. Det står i hvert info-skriv vi mottar fra renovasjons-selskapet, så det er tydeligvis en del som synder mot dette. Vet ikke hvorfor det er slik da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå