Tigermor. Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Hadde/har en søt liten pusegutt som nå er 10mnd ca. Hele familiens koseklump, en perfekt liten pus på alle vis. Elsket å ligge på ryggen i et fang å få kos, han kunne ligge helt stille på timesvis å bare nyte kosen han fikk =) I tilegg var han en super jeger som kom hjem med nytt bytte mange ganger i løpet av dagen. Grunnen til at vi anskaffet oss en liten pus var at vi har stall og trengte sårt en musefelle siden det var endel mus rundt husene her =( Men at pusen i tilegg skulle være så kos, og at vi kom til å bli så utrolig glad i han hadde vi aldri trodd. Men for en måneds tid siden ble pusen plutselig borte og ingen har sett han =( Denne lille pusen har aldri vært langt hjemmefra før, holdt seg bestandig i nærheten, så om vi ropte på han så kom han ilende med en gang. Både jeg og sambo har på følelsen at noe har skjedd med pusen og at vi ikke får han tilbake, men til gutten vår på 4år så har vi foreløpig sagt at han er ute å leter etter en kjæreste (vi hååper jo at han kommer hjem snart), gutten savner jo pusen sin han også! Men så er det dilemmaet da.....Vi trenger jo en katt til å holde musebestanden nede, og nå går vi mot høst og kaldere årstid så om vi skal anskaffe oss en ny kattunge så bør vi vel kanskje ikke drøye så alt for lenge med det. Katten skal hovedsaklig bo i stallen og bør vennes til utetilværelsen før det blir vinter, (vil ikke at katten skal bo innendørs siden det blir endel lukt i fra kattekassen ol). Men det er jo en sjangs for at pusegutten vår kommer tilbake også og da er det litt kjedelig om vi netopp har anskaffet oss en ny kattunge...kanskje pusegutten vår blir sjalu? Og vi synes egentlig at 1 kattepus er nok...vanskelig valg egentlig men føler at jeg bør bestemme meg snart.
line_n & sara Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 hvis katten ikke er kastrert, er det fortsatt en sjangs for at den kommer tilbake (sønnen din har nok rett i at den er ute for å finne seg kjæreste!) det er ikke uvanlig at katter (hunn som hann, kasterert og ikke) blir borte i noen uker av gangen! jeg ville nok gitt han et par uker til, og har han ikke kommet tilbake da, er det desverre en sjangs for at det har skjedd noe..
Tigermor. Skrevet 15. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. august 2007 Rakk ikke å kasterere han før han ble borte desverre =( Hadde planlagt å gjøre det først på august siden dyrlegen mente at han burde være minst 9mnd før han ble kasterert. Kan jo være at han skjønte hva som skulle skje med manndommen hans og dermed bestemte seg for å ta en liten oppdagelsesferd først =)
Adriansmor med tulla Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Viss katten har vært borte i en mnd kommer han nok ikke tilbake... desverre ... lengste katten her har vært borte er 14 dg... har mistet flere katter til ræven forfærdelig trist men det er vel baksiden av å bo på landet!
Adriansmor med tulla Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 Har 3 kattunger her ... du får komme hit skal du få en av meg=))
Pinny og lillegutt Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 Det er jo faktisk mulighet for at han kommer tilbake. Har selv hatt katter som har vært borte i 1mnd+ i parringstiden. De har alltid kommet tilbake. Og da bodde jeg også på landet. Men selvfølgelig, man vet jo aldri om det kan ha skjedd noe eller ei, men er jo ikke noe vits å male fanden på veggen selvom det har gått 1mnd. Jeg synes du skal se det ann litt til, eller skaffe en katt til nå - uansett. Siden de alikevel er utepuser så vil det jo ikke påvirke så veldig mye å ha en til. Men dersom pusen din skulle komme tilbake og dere har anskaffet en ny en, så er det kanskje best å anskaffe en jentepus? For to gutter kan bli krig! Og selv har jeg erfaring med at jentepuser er flinkere og mer ivrige jaktere - men det kan komme av at hankattene har vært late =P Men håper pusen din kommer tilbake, ikke godt å miste en man er glad i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå