Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 er dere ute alene noen kvelder?på vennebesøk o.l..altså-mens faren er hjemme med den lille! bare lurer,pga sambo er så vanskelig når d gjelder dette..får liksom ikke lov å reise ut litt alene uten å ha med meg den lille...ikke misforstå-vil jo være med han mest mulig,men kjenner at jeg kunne hatt litt behov for litt alenetid også av og til.. takk for svar!!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Nei, har hendt noen få ganger og barnet mitt er snart året. Er ikke noe problem for pappaen å ha barnet, men jeg syns det er litt mye styr pga amming osv. Kjenner jeg har behov for litt "fri". I sommer har det vært neon ganger vi har vært borte begge to. Lettere med barnevakt når vi er hos besteforeldrene på ferie. Du skriver ikke noe om hvor gammel babyen er. Om h*n er liten enda så skjønner jeg om pappaen synes det er litt skummelt å være alene...
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 han er 6,5mnd.. tror ikke det er pga han er redd heller..d han sier er at det er normalt at mødrene tar med seg babyen hvis de skal noe..greit nok-er jo det jeg pleier å gjøre,men jeg føler jeg trenger litt tid alene av og til og.. det bør jo ikke være et problem at jeg går ut en gang i blant etter leggetid! de aller fleste jeg kjenner som har barn gjør nå det.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Når han er så stor burde det ikke være noe problem nei.
Stratos med 3 barn Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 Klart der! Spesielt når man går hjemme hele dagen med barnet har behov for 5 minutter alene innimellom. Jeg trener, går tur, møter venninner, handler mat etc etter at guttungen har lagt seg. Deilig å ha litt tid til egne tanker! Forklar samboeren din at du også trenger det!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 ja ikke sant!tro meg-jeg sier det nesten hver dag..men kommer ingen vei med han!ender opp m den diskusjonen..! han er så vanskelig!!
Mamman til M&E Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 Her er det omvendt, han oppmuntrer meg til å gå ut mens jeg ikke kjenner det helt store behovet ennå, og så er det ammingen da. Har selvsagt vært ute noen ganger men trives godt hjemme også akkurat nå. Vet at jeg kan gå ut om jeg ønsker det.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 så greit..! jeg ammer ikke så det er ikke noe problem sånn sett! jeg trives selfølgelig godt hjemme jeg også,men jeg skulle bare ønske at jeg hadde hatt den muligheten liksom!
Mamman til M&E Skrevet 15. august 2007 #9 Skrevet 15. august 2007 Det skjønner jeg kjempegodt - håper ikke du misforstod meg. Selvsagt har vi behov for alenetid. Tror i mitt tilfelle at det å vite at en kan, gjør at behovet blir mindre på en måte (høres kanskje litt rart ut men....:-)) Godt ikke jeg kjenner han for da hadde han fått kjeft!! Så urettferdig da; han kan gå ut men du kan ikke!! Det er da hans barn også. Kjenner jeg blir litt engasjert her nå
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #10 Skrevet 15. august 2007 ja kanskje det:) han går ikke ut mye alene..men jeg sier hele tiden at han bare må gjøre det!og har spurt om ikke vi kan gå ut hver vår kveld av og til! men neida-det går ikke! synes nesten det er flaut når venner inviterer meg på ting-og jeg må komme med en dum unnskyldning! kan jo ta meg meg mini på besøk,det er ikke det,men når du blir invitert i f.eks sånne hjemmeselskap(ikke det at jeg MÅ gå på d..)men i slike tilfeller passer det seg ikke å ha med seg en liten! jeg får nok prøve å snakke md han nok en gang...takk for svar:)
lille je Skrevet 15. august 2007 #11 Skrevet 15. august 2007 Jeg er av og til på vennebesøk og cafè ja, også trener jeg endel. Da er pjokken hjemme med pappa, og de koser seg masse:). Han vil nesten ikke ha pupp lenger, så det er ikke et problem:)
Forskeren Skrevet 15. august 2007 #12 Skrevet 15. august 2007 Ja, ute noen kvelder. Nå er minsten bare 2 mnd, men storesøster er 2,5 år så har vært ute en god del, ja. Vi har "lov" til å dra ut alene etter leggetid, dvs etter 19-20-tida, da er heldigvis begge ungene i seng (kan også dra ut før hvis noe spesielt, men det er litt tungt å være den som legger to unger, så vi prøver å legge planer til etter leggetid). Vi har ikke noe fast avtale om hvilken kveld han eller jeg skal ut, men sier i fra i litt god tid hvis det er noe spesielt. Som regel for hans del er det snakk om trening, og det er jo ikke hver kveld. Mange kvelder jeg ikke orker ut heller... På ettermiddagene har vi den "regelen" at hvis vi skal noe (handling, vennebesøk etc) så tar vi med oss en unge, slik at den andre kun har en. Varierer om jeg tar med jenta eller minsten da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå