Gå til innhold

Hei, sniker meg inn fra tidlig 2.trimester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte kanskje dere som er her har fått litt mer informasjon om fødselen og slikt.

Det jeg lurte på var om dere vet om man kan velge om man vil ha kvinnelig eller mannlig lege som skal ta i mot barnet?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg ble seksuelt misbrukt i en periode da jeg var 14 -16. Dette er min første fødsel og vet ikke hvordan jeg vil reagere om det blir en mann.

Takknemlig for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det hadde jeg villet tatt opp med jordmoren min evnt og fått henne til å hjelpe meg!ordner seg helt sikkert..

ellers trodde jeg egentlig det kun var jordmor på føden som tok imot barnet hvis alt går normalt..1.gangs selv se..

men uansett viktig at du føler deg trygg så dette ville jeg undersøkt!

lykke til! :)

Skrevet

Det er ikke vanlig å få velge fødsels-lege, men på grunn av din bakgrunn så er det fullt mulig at du kan få lov til det. Men det tror jeg er noe som må planlegges, det er jo ikke alltid det er kvinnlige fødsels/barne-leger på vakt (da en aldri vet når fødselen vil inntreffe).

Ta kontakt med sykehuset du har fødeplass på og be om evt en samtale med en overlege, slik at dere kan lage en plan og tilrettelegge best mulig for deg.

Lykke til, håper du vil få en fin fødselsopplevelse til tross for det du har opplevde tidligere.

Skrevet

Sånne ting bruker å ordne seg, men du må nok prate med sykehuset (eller fødeplassen) der du bor. Det er nok ihvertfall ikke noe problem på større sykehus hvor dem har flere jordmødre og leger og velge mellom, men det kan bli et problem på mindre plasser hvor det ikke er så mange på jobb samtidig.

Uansett bør du ihvertfall prate med fødeplassen sånn at du kan få hjelp til å komme gjennom en periode som er veldig sårbar for deg. Og det er viktig for fødeplassen å vite om dine behov også slik at dem kan hjelpe deg gjennom dette.

Lykke til - håper det løser seg for det beste for deg.

Skrevet

Ok. tusen takk for alle svar =) Da skal jeg prøve å snakke med sykehuset jeg.

For alt jeg vet så kan det jo være det siste jeg tenker på mens jeg ligger å føder.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...