Gå til innhold

Noen som har operert bort mandlene sine her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket med sykehuset i går og får time i oktober og fikk beskjed om at jeg ville bli sykemeldt i 14 dager, men har jo ikke tid til det da..

Trodde det bare var inn og ut igjen samme dag og være hjemme et par dager jeg...

Er det veldig vondt eller? For da gruer jeg meg kanskje litt... aldri blitt operert i før... Trodde de tok de med laser jeg da..

Hva slags bedøvelse fikk dere?

GRUER MEG!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fjernet mandlene når jeg var 7 år, og jeg lå ei uke på sykehuset etterpå. Jeg fikk full narkose, så jeg sov meg igjennom operasjonen, så det er ingenting å grue seg for. Jeg husker faktisk ikke om det var vondt etterpå, men det var jo helt sikkert det... Men jeg vet jeg lå der i ei uke.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg tok de når jeg var 17. Ble egentlig sykemeldt bare en uke, men fikk streptokokker i såret, så jeg ble sengeliggende i 3 uker.

Ja, det gjør veldig vondt, men det er verdt det etterpå!!! (om man er mye plaget sånn som jeg var)

Fikk full narkose jeg, men har hørt man kan ta de med laser også.

Jeg dro hjem dagen etter. Måtte ligge til observasjon.

Men trøst deg med at du får spise så mye is du bare orker etterpå :) :) :)

Skrevet

Et par timer???? Er du koko? Hehe.

Det gjør så inni hællvettes vondt, og du klarer ikke å snakke en gang p minst en uke. Det er helt jævlig. Hvis du ikke har tid, og de 14 dagene er verre enn å være syk i halsen noen ganger i året, hadde jeg fint latt det vær. Jeg begynte til og med og sprutblø fra halsen, 3 dager etter operasjonen, mens jeg var helt alene hjemme. Du kan ikke gjør noen ting som forhøyer blodtrykket på en uke, så husarbeid og ungestell er uaktuelt. Du må ligge på sofaen eller i senga, ikke snakke, ikke spise (annet enn suppe og is), stappe smertestillende opp i rævva. Kjempeflott....

Jeg hadde heller født et par ganger til, det gikk i hvert fall over etter noen timer....

Skrevet

PS: IKKE ta dem med laser, da fjerner du bare selve mandlene, ikke det som gjør deg syk (roten til alt ondt:P)

Skrevet

Ehh, gjorde ikke saken så veldig mye bedre, nå sitter jeg her og har nesten helt hetta.

De MÅ ut, gått og ventet på dette i lange tider.

Men full narkose??? Er ikke det skummelt da?

Skrevet

Snakket med sykehuset igjen nå og fått time 10.oktober. Så da får vi bare se hvordan det går!!

Skrevet

maxen ,har sendt deg pm... :o)

Skrevet

jeg fjernet mandlene når jeg var 19 år..fikk reise hjem samme dagen...men var temmelig dårlig etterpå..fikk ikke løfte tungt,klarte ikke spise og drikke osv.tok 3 uker ca før jeg følte meg i någenlunde form..

du må nesten se an formen din etter et slikt inngrep,mange reagerer ikke noe særlig,bortsett fra ømhet og sår hals da...

Lykke til iallefall:O)

Skrevet

Fjernet de for ca 4 år siden. Narkose, gikk kjempefint. Låg på observasjonsposten etterpå noen timer. Var helt i koma første 10-12 timene etterpå og bare sov,fikk en del smertestillende. Hjem dagen etter. Måtte plassere mini bort den første uka. Spiste masse is, og drakk lunkent vann hele tiden,små slurker,det hjalp veldig.

Vondt var det,men en får jo smertestillende,verdt det om en er plaget.

Tror de ble fjernet med laser på meg,men usikker på det punktet.

Anbefaler ikke å ha barn i hus,elelr hvertfall noen som kan passe dem hele tiden etterpå. Anstrenger du deg,så vil smertene bare bli verre,og det vil sikkert også ta mye lenger tid før du blir frisk.

Husker ikke hvor lenge jeg var sykemeldt,men tror det var 2 uker. Hadde ganske vondt første 10-12 dagene,så gradvis bedre. Hadde periodevis vondt i halsen 3-4 uker etter operasjonen.

Kan jo også si det at jeg før den operasjonen hadde hatt 2 andre operasjoner i nese og i hals pga alvorlig snorking som gikk utover helse og velvære. Og de operasjonene vil jeg si var verre....

Skrevet

Jeg tok dem med lokalbedøvelse da jeg var 18 og anbefaler det absolut ikke! Ta det med narkose! Nei, det tar ca 2 uker før halsen er nogen lunde bra igjen men det er jo så verdt det!! Passer man på å være flink med smertestillende og slapper godt av, så skal det gå veldig greit! Masse masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...