fox`y Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 huff vet snart ikke hva jeg skal gjøre jeg.. for snart 6 uker ble 2 åringen min storebror, d gikk kjempe fint.han var så snill med broren sin og koste masse..men nå de siste 2 ukene har han vært trass.han slår,biter,kliper osv.. å d får lillebror smaken av oxo..jeg sjermer lillebror så godt jeg kan når de er oppe sammen,men jeg kan ikke ta blikket bort et øyeblikk for da slår han.. fikk seg netopp et kraftig slag i ansiktet minstemann.. er virkelig redd for at storebror skal gjøre stor skade på han til slutt... når minstemann sover bruker jeg all min tid på 2 åringen,vi maler,tengner,leker med biler,ser film,leser bøker,kosestund. det er ting vi bare gjør sammen så han ikke skal føle seg utenfor..men me en gang lillebror skal ha pupp eller noe så lyser d faenskap(unskyld ordet) av øynene på han... jeg er alene annenvær mnd så d er liksom bare oss 3 oxo.. å de raserianfallene han har begynt å få de er så kraftige at naboene reagerer.. blir helt fra meg jeg.. ble litt rotete å langt men noen me gode råd til en fortvilt mamma:s
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Min toåring er også blitt storebror. Heldigvis har ikke vi hatt noen problemer. Men kommer med et råd allikevel.... Tror du kanskje at du gjør for mye sammen med toåringen? Om du finner på mye morsomt når minstemann sover, men ikke når han er våken, så er det jo klart toåring reagerer. Han vil jo gjøre noe kjekt hele tiden. Han ser vel på lillebroren som en rival. "Dumme lillebror - nå får jeg ikke leke med mamma mer". Jeg leke også mye sammen med min toåring når minsten sover. Men finner også leker han kan leke alene med. Tengensaker er flott. Noen ganger tegner jeg med, mens andre ganger vasker jeg opp. Da er vi i samme rom og snakker sammen, men leker ikke sammen. Jeg roser mye for at han er så flink som kan leke alene. Det samme skjer under amming. Ellers lar jeg toåringen min hjelpe myyyyyye til med babyen. Mye gjør han under ammingen. Da trenger mamma hjelp til å hente en klut, en smokk, en leke osv. Vi bruker også mye tid til å synge under ammingen. Da spør jeg om vi sammen kan synge en sang til lillebror. Det liker han veldig godt. Ellers må jeg innrømme at tv er blitt flittig brukt. Nå er lillebror 4mnd og begge mine gutter har funnet sin plass. Det blir lettere!
snart4barnsmamma Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Dattra mi vart storesøster når ho var 2 år og 2 mnd.Ho og var slik som din..Beit,slo,dytta sov...OG mini han SKREIK...hehe..men etter 1-2 veker så var dette over og nå berre hjelper ho til...er veldig god med han osv...Det går nok over....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå