Gå til innhold

Når sover dere egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser innlegg som er postet over midnatt og da lurer jeg bare på en ting: Hvor mye søvn (i snitt) blir det på dere modne?

I Trollgrotten blir det bare sånn ca 6 - 6 1/2 time, og det er i grunnen i minste laget. Opp klokka 6 og 1/2 midnatt :o)

Husarbeid, litt tv-titting, småprat med Trollfar, alt tar tid!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her blir det også altfor lite... I det siste har vi ikke vært i bingen før nærmere tolv, og det er for sent når dagen starter senest kl seks... I tillegg er det alltid minst en eller to ganger at vi vekkes om natten, enten av den ene eller den andre. Nei, nå skal vi legge oss tidligere heretter! Blir helt ødelagt av så lite søvn, egentlig. Og så orker jeg så lite dagen etter...

Skrevet

Denne sommeren har jeg vært kjempeflink... i seng mellom 21 og 23

en ellers blir det mellom 6 og 7 timers netter

Skrevet

Aaaaalt for lite!! Nærmest aldri! Slik føles det ihvertfall!

Skrevet

Altfor lite - det kjenner jeg hver morgen når jeg må opp : )

Har (heldigvis) ikke barn som våkner 5 - 6, men må som regel opp ved 1/2 8 - 8-tiden, er ganske trøtt i trynet, og lover meg selv at i kveld, i kveld skal jeg legge meg tidligere (iallefall før midnatt)!

Men, når kvelden kommer, og klokken bikker over 22, er jeg våken som bare det, og nyter kvelden/de første timene av natten. Av og til har jeg en trøtte-periode på sen ettermiddag, uten at jeg får sovet. Likevel er jeg lys våken og opplagt når senkvelden kommer.....

Dette er vel de karakteristiske tegnene på et B-menneske, såvidt jeg vet : )

Det irriterer meg at jeg ikke greier å ta meg i nakkeskinnet og komme meg i seng tidligere, men når klokka nærmer seg midnatt skal jeg bare være oppe litt til, lese litt mer på DB, se litt mer TV, gjøre litt mer fornuftig - og så går klokka.....

I kveld skal jeg igjen prøve å legge meg før midnatt - trur eg!

Skrevet

Er jeg heldig får jeg 3-4 timers søvn hver natt. Liker ikke natta, liker ikke å sove...

Derfor sitter jeg her og blomstrer:))

Nattens dronning- jepp det er meg

Skrevet

Får jeg 6 timers søvn synes jeg det er stooorveis. Som oftest er det en av de tre søte små som avbryter de seks sammenhengende timene og da kjennes det brått mye tyngre.

Er nok av de som tåler lite søvn lenge. Går helt fint med bare 5 timers søvn i perioder, men da er det godt å få en helt sånn sløv plussdag etter en lang periode på minus ;-) Sambo derimot trenger vesentlig mer søvn - sover vel rundt 8 timer hver natt og er kjempemisunnelig på det speeda overmennesket han bor sammen med... he, he ;-)

Skrevet

Jeg blir egentlig tidlig trøtt og burde kommet meg i seng i 22-tiden, men ofte blir det myyye senere ja:-) Takket være tempoet og humoren her inne, klarer jo ikke rive meg løs:-) Er ingen stor tv-titter, for da sovner jeg garantert.

Burde vel hatt 7-8 timers søvn ihvertfall, men blir sjelden mer enn 6-7...

Skrevet

Jeg trenger egentlig mye søvn,men er et kronisk B-menneske som holder koken halve natta. Har heldigvis en B-baby som sover til 9 tiden...ellers hadde jeg nok slitt med å holde meg våken. Sambo er supersosial på kvelden,og sliter litt nå som han må opp 6.30 og på jobb.

Vi lover hverandre hver kveld at....i morgen...DA må vi komme oss i seng før 2 ;)

Skrevet

He he, utrolig bra spørsmål!! Man kan jo lure noen ganger her inne...

Jeg sover stort sett 6-7 timer hver natt, prøver å komme i seng til midnatt. Det holder i massevis,i hvert fall hvis jeg får en sovelengemorgen i løpet av helga. Karopappa trenger også mer søvn enn meg...

Skrevet

Sove? Atte hvaforno?

Nei, vi sover nok ikke så mye som vi burde her. Særlig ikke nå som Rosinen får sine første to tenner og våkner hver andre time for å spise siden han ikke er overbegeistret for grøt for tida... Sove kan vi gjøre senere - håper jeg. Når alle barna (som kommer i framtiden) blir tenåringer og må draes inn under dusjen.

Skrevet

He he, Karopappa pleier å se "vi kan sove når vi blir gamle". Da sier jeg "HALLOOOO, vi ER gamle nå!"

Skrevet

Oppe til 01 kanskje lengre, er oppe i 5, senest 6 tiden, men fra halv fem da...

Og gjerne en unge våken innimellom.

Jeg tror jeg får ta igjen søvnen når ungene er større, for nå er jeg i konstant underskudd....

Men hva gjør jeg nå, sitter her...hehe, men ene ungen er våken, skjønner ikke hvrfor han er så opplagt nå, så sitter her på soverommet og venter til lillegutten sovner igjen:D

Skrevet

Hehe, den skal jeg huske på! Jeg kan jo evt endre den til "HALLOOOO; JEG er gammel nå!"

Skrevet

He, he - ja, det blir nok litt for lite jevnt over hos oss også! Jeg har også lett for å være lysvåken om kvelden, sitter gjerne og storkoser meg til både 12 og 1 (men tvinger meg i seng før 12 ihvertfall i ukedagene). Heldigvis sover podene bra nå, lille-junior våkner og forlanger å komme over i vår seng en gang i løpet av natten, og (innrømmelse) - det lar vi ham gjøre... sikkert ikke lurt, men da sovner han med en gang, og sover til rundt 08. Så vi sover faktisk ikke så verst, rundt 6-7 timer hver natt. Hender vi bytter på å sove sammen med mini, og da får den andre sove uavbrutt på det som egentlig er hans rom.

Skrevet

Det har jeg lurt på mange ganger også. Nå er jeg jo i en tilstand der ekstra søvn er nødvendig, men 5-6 timer er for lite for meg også når jeg er mitt vanlige jeg.

Når jeg ser det høye aktivitetsnivået som har vært her inne etter at jeg har sovnet OG ser de samme her tidlig på morgenen, da fastslår jeg at noen trenger mindre søvn enn meg ;-)

Skrevet

I så fall kan du jo bare overlate hus og barn til han og legge deg til å sove:) Plutselig ble jeg veldig gammel jeg også...

Skrevet

Hehe! Skulle foreksempel ønske at jeg sov akkurat nå, men revungen har nylig lært å klatre ut av sprinkelsenga si, så istedetfor å legge henne ned og la henne gråte litt før hun sovner igjen sånn midt på natta, må jeg nå fange henne inn og legge henne tusen ganger når hun tasser rundt i huset nattestid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...