Nicoline3 Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Hjelp meg jenter, pliiis svar så jeg vet at jeg ikke er alene!!! Holder på å gå på veggene av denne ventingen. Er 11 dager over i dag, og på kontroll i går var det ingen endring siden fredag. Ikke moden og med bare 1 cm åpning, enda proppen gikk på søndag. Ungen er alt 4300 og forrige fødsel var grusom selv om han kun var 3810. Jeg er så utrolig deppa, og sitter bare hjemme og sturer...gubben er på jobb og sønnen er hos besteforeldre for å få litt ut av ferien sin. Har prøvd ALLE triks i boka,men ingenting skjer.
AMK<3 Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 jeg og!!!!! 11 dager og ingenting hjelper:'( jeg har gjort alt jeg kan komme på av kjerringråd ( utenom de med risiko ) jeg og samboer går tur og i store trapper hver eneste kveld ( stakkaren er drit stiv i beina ) og jeg vasker hus, går så mye jeg kan, er mye mer aktiv enn jeg egentlig føler at jeg kan være... men INGENTING SKJER!!! jeg er så fortvila, og skal på overtidskontroll i morgen...og om jeg ikke blir satt igang på dagen, så veit jeg ikke hva jeg skal gjøre... jeg leser om de som føder i hytt og pine...folk som har termin lenge etter meg har begynt å føde...og her sitter jeg igjen og klager og syter:'( hvorfor vil hun ikke komme??? jeg synes synd på oss jeg
Nicoline3 Skrevet 15. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. august 2007 Ååååå så godt å høre at vi ihverfall er to ;o) Er liksom litt liten trøst at legen sier han har det super bra (litt trøst er det jo) Holder på å bli gal av alle tlf og meldinger på facebook om at nå må jeg bare se å få trykket han ut!!! Hadde jeg kunnet det hadde jeg gjort det for lenge siden! Kjenner at jeg ikke klarer å gratulere de her inne som skriver at de fødte før termin....så dette tærer virkelig på. Gikk ti dager over med forrige, men hadde virkelig ikke trodd jeg skulle gå lenger denne gangen. Krysser fingrene for deg i morgen og håper VIRKELIG at de setter deg i gang! Og ønsker det samme for meg selv på fredag. Hvor skal du føde forresten?
bell3, fikk gutt Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Grine..... Kaster meg på denne jeg...... Har ikke kommet like langt over som dere da, men fyyyyy som det tærer. Merker at jeg skyr folk, naboer og alt. De eneste jeg vil ha i nærheten er sambo og barna mine. Får 100 meldinger hver dag om jeg ikke har tengt å trykke ut noe snart..... Hadde vel gjort det viss jeg hadde kontroll på det for pokker !!!!!!!! Kan prøve å trøste deg litt ninja...... Mine to var det 700 gram forskjell på da de ble født, men det var jenta (som vog minst) som var den tøffeste fødselen. Ho hadde minst hodeomkrets også...... Vi har lov å ha selvmedlidenhet i vår situasjon.
Mona2 Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 Sukk, 10 dager over her. Har liksom gitt helt opp nå, jeg. Tror jeg kommer til å gå her med mage for evig og alltid. Dessuten begynner jeg å bli stressa for komplikasjoner, stor baby at alt er bra etc. Skal heldigvis på overtidskontroll idag. Er faktisk godt å se at man ikke er alene. Dette går virkelig på psyken løs. Vi får holde sammen, vi har lov til å være litt egosentriske nå, syntes jeg.... Vi fortjener å treffe babyene våre nå, altså!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AMK<3 Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 her var det flere også gitt... om jeg i det hele tatt kommer til å føde denne ungen så skal jeg føde på haukeland... jeg håper virkelig det ikke er mange dager igjen for noen av oss!! hvor er det du skal føde da? og dere andre? alt dette maset rundt meg har heldigvis begynt å dabbe av nå... trur de er lei av å mase:p hehe... d får jo samme svar hver gang.. jeg gleder meg sånn til jeg kan ringe til mamma og pappa og si at NÅ er det min tur!! og til at min samboer endelig kan svare "ja noe nytt har skjedd" ... *sukk*
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 Jeg er 14 dager over i dag og har akkurat kommet hjem fra min andre overtidskontroll, har fått beskjed om at de ikke setter meg igang før 19 dager over!! Men legen sa i dag at jeg både er moden og har litt åpning, så han tøyde meg litt og sa han trodde det skulle hjelpe på...
AMK<3 Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 hæ?? ser du er fra bergen... jeg spurte jordmor om hva de ville gjøre på overtidskontrollen og hun sa at hvis jeg var moden så ville de mest sansynlig sette meg igang den dagen eller dagen etter... hvorfor drøyer de sånn med deg da? 19 dager over er jo helt uaktuelt for meg ivertfall..da går jeg og graver meg ned
LRMG Skrevet 15. august 2007 #9 Skrevet 15. august 2007 8 dager over her. Var glad for å ikke føde før termin, for da var jeg verken praktisk eller mentalt klar. Men så kom termindagen, og Pling! siden det har jeg bare trommet tommeltotter. Nå må jeg bite i det sure eplet og dra ut i regnet i ens ærend for å kjøpe Gaviscon eller Link - hadde aldri trodd jeg skulle spise opp pakka jeg kjøpte for en uke siden en gang! Har vært superaktiv hele svangerskapet, og orker ikke øke på med mer aktivitet nå, men gikk en totimers tur i skogen og badet naken og spiste blåbær med hunden. Resultat: Sinnsykt vondt i halsen og småfeber. Har hatt sex 5 ganger på 4 dager. Resultat: Musa er helt oppskrubba. Sist runde i går kveld var et ork og vondt som bare det (mannen min ville gjerne slippe et ubehagelig møte i dag, så han var ekstra motivert for å få fart på sakene...). Dette har gitt en knallbra falsk alarm og optimisme hver gang. Får vonde kynnere med 10 min mellomrom som varer noen timer, men så dabber de av, og eneste resultat er at jeg er trøtt og døgnvill. Kanel og bringebær og slikt har jeg null tro på. Begynner å venne meg til tanken på å være gravid resten av livet...
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 15. august 2007 #10 Skrevet 15. august 2007 Så lenge alt er bra med mor og barn gjør de ingenting før etter 19 dager fikk jeg beskjed om nå i dag... Og jeg var ikke den eneste der oppe i dag, var flere som var 14 dager over der som heller ikke ble satt igang.. til og med en som var 16 dager over som var der i dag..
AMK<3 Skrevet 15. august 2007 #11 Skrevet 15. august 2007 å neiiii:'( jeg som hadde sånn trua på imorgen... huff:( jeg leste jo på siden til helse bergen om at de som regel setter igang etter 12 dager... 19 dager over er jo helt sykt... hvorfor sier jordmor sånt til meg daaaa:( *teite jordmor* huff nei nå ble jeg like grinete som en 4 åring her... sorry:p
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 15. august 2007 #12 Skrevet 15. august 2007 Jeg vet akkurat hvordan du har det... kan jo hende at den legen du kommer til sier noe annet... men tviler sterkt på at de setter igang etter 12 dager.. da jeg var der på mandag så sjekket de ikke åpning eller modning engang.. men det gjorde de i dag, jeg var både moden og hadde litt åpning så legen tøyde meg litt og sa han trodde det skulle gjøre susen.. visst ikke må jeg opp dit igjen på fredag på ny kontroll... =/
AMK<3 Skrevet 15. august 2007 #13 Skrevet 15. august 2007 da synes jeg virkelig jordmor bør si det sånn, så det går ann å forberede seg mentalt på det.. og at de bør skrive det mer tydelig på siden sin på nettet.. hva var det de gjorde på mandag da? har du fått ultralydundersøkelse? eller har jeg kun fått feil informasjon her..?
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 15. august 2007 #14 Skrevet 15. august 2007 Har begge dagene både fått ultralyd og sparketest.. i tilegg til at de måler blodtrykk og sjekker urin.. ja, jeg synes det er dumt av jordmor å gi deg "falske" forhåpninger... Som sagt så skal jeg jo ikke si med 100%sikkerhet at du ikke blir satt igang, men jeg forteller bare det jeg har blitt fortalt på sykehuset i dag...
AMK<3 Skrevet 15. august 2007 #15 Skrevet 15. august 2007 ja tusen takk for det! det setter jeg pris på, så har jeg ivertfall en dag på å forberede meg på å bli skuffet, så det ikke kommer som en stor overraskelse... ønsker deg lykke til videre netti_fødeklar...håper du slipper å gå hele de 19 dagene...
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 15. august 2007 #16 Skrevet 15. august 2007 Takk for det! Ja, håper det skjer noe før helgen.. Du også må ha lykke til! Man vet aldri, plutselig så bestemmer de seg for å komme..! =)
Nicoline3 Skrevet 15. august 2007 Forfatter #17 Skrevet 15. august 2007 Vræææææl!!! Tror ikke mine egne øyne når jeg leser at de ikke vil sette igang før 19 dager over, de kan jo prøve å si noe sånt til meg på fredag.....da blir det liv i leieren kan jeg si dere! Holder knapt nok ut til fredag, og kan virkelig ikke omstille syken min til at det skal gå enda en uke....Hvordan kan de gjøre sånt mot oss? Det er våre kropper og våre barn, og nå har vi snart gått gravide i 1 år, og så skal vi utsettes for denne ekstra ventingen....for hva da? Barna våre er jo FERDIGE!!! ) 9 mnd er lenge, men de siste 11 dagene har føltes lenger enn de 9 foregående månedene... Både jm og legen min svarte i går at selvfølgelig kunne jeg be om å bli satt i gang, så da håper jeg virkelig at jeg møter en forståelsesfull lege eller jm på fredrikstad sykehus nå på fredag....hvis ikke tar jeg med telt og camper i gangen til de ombestemmer seg.
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 15. august 2007 #18 Skrevet 15. august 2007 Jeg er helt enig med deg.. men som sagt tidligere så er det forskjellig fra sykehus til sykehus... noen steder blir man satt igang etter 12-14 dager, mens andre steder må man gå lenger...
AMK<3 Skrevet 15. august 2007 #19 Skrevet 15. august 2007 netti_fødeklar når var det overtidskontrollen din begynte i dag? og hvor lenge måtte du vente?
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 15. august 2007 #20 Skrevet 15. august 2007 Både i dag og på mandag fikk jeg beskjed om å møte på obs posten kl.08.15.. så tar de deg bare inn etter tur (alle møter til samme tid). Vil anbefale å komme dit litt før slik at du kommer litt "foran" i køen.. På mandag var jeg ferdig 9.30, men i dag tok det litt lengere tid.. var ferdig kl.11.30 i dag...
AMK<3 Skrevet 15. august 2007 #21 Skrevet 15. august 2007 skal du bare gå inn å sette deg da eller skal du gi beskjed til noen? jeg veit ikke hvor jeg skal gå heller... hadde du giddet å prøve å forklare meg det?=S
Nicoline3 Skrevet 15. august 2007 Forfatter #22 Skrevet 15. august 2007 Fredrikstad har tidligere operert med 9-11 dager, men nå vil de helst at man går 11, for da er det større sjanse for å komme igang av seg selv, men nå hadde de ikke mulighet med meg før fredag som er 13 dager over...da MÅ de bare sette meg i gang. Kjempe masse lykke til netti, håper du har gullet ditt i armene snart! Det gjelder selvfølgelig alle dere andre også )
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 15. august 2007 #23 Skrevet 15. august 2007 Du går inn samme bygning som når du var på ordinær UL, men du skal på obsevasjonsposten (1.etg).. når du kommer inn der så gir du enten beskjed til peronalet om at du har kommet, om de er å se.. visst ikke så går du bare til venstre når du kommer inn og setter deg på venterommet så kommer de inn når de begynner å bli klare..
AMK<3 Skrevet 15. august 2007 #24 Skrevet 15. august 2007 ok=) tusen takk for hjelpen!! virkelig! jeg tør ikke tenke på den skuffelsen jeg hadde måtta gått med i morgen om jeg ikke var litt forberedt på det engang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå