Gå til innhold

Dilemma. Kan jeg få deres synspunkter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann blir 7 mnd i slutten av måneden. Planen min er å ta opp fag fra og med slutten a august og til neste sommer.

Jeg har undervisning på kveldstid 4 ganger i uka og må reise i 14.30 tida. Vi trodde det skulle ordne seg med at forskjellige familiemedlemmer kunne passe lillemann, men nå som det nærmer seg skolestart er jeg veldig usikker på om jeg virkelig kan slå meg til ro med at noen kan passe han, de har jo jobb og skole selv. Jeg må feks kjøre han inn til min mors jobb før jeg drar på skolen, og dette er på det tidspunktet han skal ha middag, så jeg vet ikke engang hvordan jeg skal løse det. I tillegg bygger vi hus, så mannen min blir mye opptatt med det. Lillemann må også puppes i søvn foreløpig og jeg tør ikke engang se for meg hvordan det skal gå når mamma ikke er der om kelden ved leggetider..:(

Alternativt kan jeg søke meg inn på BI til neste høst. Jeg har vurdert en utdannelse der tidligere, før jeg bestemte meg for å ta opp fag.

Jeg er så usikker. Føler at "alle" (familie) kommer til å breke om at jeg er sånn og sånn fordi jeg ikke føler meg trygg på at lillemann har barnevakt. "Det ordner seg" sier dem alltid. Men det er slett ikke noe gøy å ikke skulle vite hvem som kan passe lillemann de dagene jeg er på skole. Det blir bare den som er tilgjengelig og det i et helt år.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi må selv bruke søskenbarn etc. til barnepike de dagene jeg jobber sent. Pappaen er selvstendig næringsdrivende å kan sjelden slutte på jobb kl. 14.30. Så da kommer en av jentene direkte fra skolen for å passe ham. Vet aldri lenge i for vegen hvem. Men pleier å ordne seg. Ikke ideelt, men det går. HAr dårlig samvittighet for at de kommer rett fra skolen for passe henne tre timer, men vi har sagt at de skal si fra om det ikke passer og de sier selv at de vil, så da må vi prøve å svelge den dårlige samvittigheten. Vi betaler dem selvsagt da, og de har jo bruk for penger når de går på skolen.

Jenta mi måtte også puppes i søvn da jeg jobbet og pappaen hadde permisjon. Det var tungt og vanskelig å få henne til å sove de første dagene, men etter tre fire dager gikk det greit. Hun var 6,5 mnd. da.

Jeg vet ikke hva du skal gjøre, men er helt sikker på at det går greit om du tar opp fag i år. Blir alltid dårlig samvittighet uansett tror jeg.

Lykke til med valget ditt.

Skrevet

Synes det høres litt usikkert og ustabilt ut for gutten din. Jeg ville ikke ha gjort det slik. Men kunne godt vært borte slik, men da med en annen løsning for pass. Jeg ville hatt en fast person. Slik at babyen hadde slått seg til ro, og at det ikke ble alt for mye stress hver gang jeg skulle bort.

Mine tanker om saken.

Skrevet

Har du ikke mulighet for å ta de fagene på nki eller nks? Er veldig lett å ta enkelt fag der, har gjort det selv.

Skrevet

Har dere avklart med fammilien at de virkelig kan passe så ofte som dette blir? Hvis de synes det er OK, så går nok resten bra. Det med at han må puppes i søvn blir nok tøft de første kveldene, men så går det sansynligvis over. Matetider ol må jo selvfølgelig tilpasses de nye rutinene, men det tror jeg også går greit.

Så lenge dere faktisk har barnevakter synes jeg du bør satse på å komme i gang. Dere bør også avklare hva dere gjør de dagene det ikke ordner seg med barnevakt. Hva dere gjør hvis han er syk ol. Erfaring sier meg at om dere ikke har snakket om det på forhånd kommer alle til å forvente at du tar deg fri hvis det er noe spessielt. Det er jo dumt for din skolegang.

Husk foresten å avklare med NAV dersom du er i foreldrepermisjon. Det er begrenset hvor mye du har lov til å studere mens du fortsatt mottar permisjonspenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...