Gå til innhold

Gutten min på 10 mnd. har blitt så vrang,sint og "slem"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer??? Han slår, tar nesten liv av våre to små kattunger,gjør alt han ikke får lov til. Skifte bleie er et mareritt,han hyler vrir seg, klær det samme, vil ikke ha på klær. Han vil ikke lengre bli spent fast i bilsete. Han er utålmodig som bare det,og virker som han kjeder seg fort.

Dette har ikke vært noe problem før,denne forvandlingen skjedde i helgen,og i går var han helt håpløs. Fortvilende.Men er dette kanskje vanlig i denne alderen? Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hå

Lille Oda har vært en marekatt i et par dager nå, helt grusomt. Nekter å sove på dagtid, begynner å grine hvis jeg sier "NEI" etc. Hvis vi ikke herjer å tuller dagen lang blir hun lei, sutrer og griner, slår hodet sitt i ting for å skrike å få trøst..... Idag virker det som hun er litt "greiere"... Vet ikke jeg, er vel noe de skal gjennom? Slitsomt er det iallefall.... Kanskje de tester oss?

"God bedring" :-)

Skrevet

Kanskje det, ikke godt å si. Slitsomt er det uansett. Lillegutt virker litt roligere i dag han også, gruer nesten for å ta på klær jeg nå,og ødelegge roen. Passet på å skifte bæsjebleia i dag når han lå med flasken,da gikk det problemfritt.

Skrevet

Hei, jenter.

Jeg tror dette er helt normalt for alderen, viljen begynner å slå til for fullt:) Nå gjelder det å sette grenser og være konsekvent på rutiner. De kan ikke velge om de vil skifte bleie, kle på seg osv..... Samtidig er det viktig med en positiv tilnærming. Si hva du vil de skal gjøre istedet for "nei ikke gjør det" . Lykke til... en spennende alder:)

Skrevet

Samme her! Han er snart 11mnd, og har vært sånn ett par uker nå. Å legge han på stellebordet er ikke vits, han blir hysterisk. Har ikke tid. Så må ha han på fanget og kle på litt innimellom.. Men bæsjebleiene er vi jo nødt å ta på stellebordet, så a er det hysterisk hyling en stund ja.. Og så virker det som om han kjeder seg veldig her hjemme med meg... Må underholde han hele dagen, ellers er det sutring og HYLING! Han blir kjempesint om han ikke får spise akkuratt det jeg spiser, og SKAL gjøre alt som jeg gjør. Slitsomt, ja. Men når jeg tenker etter så er det jo litt komisk også da. Tenk så store de er blitt da!!:)

Skrevet

Ja du sier noe,syntes det ikke er lenge siden jeg lå med en liten nyfødt bylt i armene mine. Nå sitter jeg her med en bestemt liten kar,som prøver å kontrollere hele hverdagen min.Herlige er de da,selvom de kan gå mammaene sine på nervene;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...