*3barns mamma* Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 lite spm om sprutgulp. satt og ammet lillemor og når hun var ferdig så kom den sprutgulpen,det fosset ut munn og nese... er det fordi hun har fått formye mat? er det lurt å være våken litt nå for å se om det kommer mer? bør jeg vente med å gi henne mer mat eller er det lurt å gi henne mer siden hun har gulpet opp alt.. litt teite spm her men håper noen kan svare. blir litt usikker nå jeg er så redd for å legge meg til å sove hvis det kommer mer
nenja Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Har en lita tull på 4 uker som også sprutgulper av og til. Jeg har som regel ventet litt med å gi henne mer pupp, så sant hun ikke virker sulten da. Ser så ubehagelig ut når det kommer ut gjennom nesen.. Uansett; hun har aldri gjort dette flere ganger på rad, så jeg tror du kan sove med ro. Helsesøster sier også at de ikke kan bli kvalt av eget oppgulp dersom de kun får morsmelk, - så noen fare er det i alle fall ikke. Dersom jenta de gulper unormalt mye og masse sprutgulp (da mener jeg flere ganger om dagen) ville jeg kontaktet helsestasjonen for å se om hun kanskje kan ha refluks (som er en tilstand hos barn som ikke har utviklet lukkemekanismen i spiserørert ordentelig). Ikke farlig, men kan få medisiner slik at de får i seg maten de skal. Lykke til!
lemontree Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Hei, min knappe tre uker gaml baby sprutgulper også innimellom. Siden broren hans gjorde dette til stadighet og jeg aldri opplevde at det var noe farlig (han satte ikke i halsen eller fikk pusteproblemer) blir jeg ikke så nervøs av det. Det er ekkelt og ser veldig ubehagelig ut, men jeg ville tatt det med ro... Jeg tror broren hadde refluks som ble nevnt over her, mens denne jenta bare noen ganger har spist for mye. Hvis hun virker sulten gir jeg henne pupp igjen etterpå, men prøver å ta litt pauser, rape innimellom og se ekstra nøye etter om hun virker mett og til slutt bare koser. Det er vanskelig å vite hvor ofte og hvor mye man skal gi mat, jeg strever med å lese signalene. Synes ikke dette er teite spm, det er jo sånne tanker vi har hodene fulle av for tiden.... ")
*3barns mamma* Skrevet 15. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. august 2007 tusen takk for svar. det var første gang i går hun sprutgulpet,det kom en i dag også men snakket med helsestasjonen i dag og er litt mer roligere nå. fikk forklart det slik som dere skriver her oppe. skulle ta kontakt igjen hvis det kom ofte. hun har nokk bare fått i seg for mye mat ha en fin dag. kjekt at det ikke var et teit spm:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå