SnupsaTupsa Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 i morgen har vi andre dag tilvenning i barnehagen, og planen til styrer er at jeg bare skal være der 20-30 min, og så gå igjen. Hvis alt går greit skal jeg hente henne etter 1,5-2 timer... Men er bare det at jeg har sååå dårlig magefølelse. Jeg sitter her og har mest lyst til å grine... er kvalm og har ikke lyst til å gå i morgen... Har egentlig gledet meg til bhagestart, men... Hun er forresten 2 år og 1 mnd så er ikke for liten til å begynne heller... Og jeg skal jo være hjemme med lillesøstra. søren og!!! *snufs*
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 du sa at datteren din er 2 år. ikke tenk på det at du skal ha dårlig samvitighet, men tenk på hvor mye ho vil kose seg sammens med jevn aldrene barn, få venner osv. ho kommer til å stor trives. Vet at det er tøft. selv vært der. det er ikke noe gøy, man føler seg som en dårlig mor i førsten, men det går over. Spør om åssen ho har hatt det, hvem ho har lekt med osv. og vis at du er glad for at ho får seg venner.
Mamma2OO5 Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Det er helt normalt å føle seg slik. Vil tro at de fleste gjør det egentlig. Jeg grein mye:-(
Gjest Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Skjønner deg godt, men hun kommer nok til å kose seg snart skal du se. Hun er stor jente nå, og trenger å være litt borte fra mamma innimellom =) Følg planen til banehagen - de vet hva de snakker om. Lykke til!
mummy til 2 Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 Grein MYE de første UKENE, ha ha, men det var med eldste gutten selv om det er vanskelig må du prøve å vise at "mamma" syns det er helt ok å si hadet....... lykke til det blir lettere etter hvert ( jeg mener det
SnupsaTupsa Skrevet 15. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. august 2007 ja, vet hun koser seg masse med andre barn, det er eneste grunnen til at hun skal begynne i bhagen, siden jeg er hjemme likevel. Men vi har vært ganske aktive til å finne på ting, treffe andre barn osv når hun "bare" har vært hjemme med meg (og senere også lillesøster). Men det var ikke denne bhagen vi ville ha plass i. og har fått så dårlig magefølelse... tror ikke jeg hadde følt det sånn ellers... Føler bare at dette er feil avgjørelse... Uff...
Dotten Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 Men, du kan jo søke om plass i en annen barnehage (overflytting), selv om du allerde har fått plass da. Du blir "bare" satt opp på en venteliste. Ev. ring barnehagen du har lyst på plass i, og snakk med dem. Det kan lønne seg å mase litt, vise interesse. Ellers får vi håpe du tar feil ang. magefølelsen din, og at datteren din trives og får det veldig bra i denne barnehagen Ikke gøy å gi fra seg gullet sitt til fremmede, men selv om snuppa vår gråter enda, innimellom, er hun veldig fornøyd og snakker bare positivt om barnehagen (av det hun kan snakke). Alltid verst for oss store!!!
Mille** Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Det går sikkert kjempebra. Tror det er lurt at du ikke blir der for lenge. Det er jo det tilvenningen går ut på, at de skal lære å være der uten mamma og pappa. Jenta mi som blir 2 år om 2 uker hadde også sin andre dag i barnehagen i dag, jeg var der i 30 minutter og så dro jeg. Hvis alt går fint så skal hun bli der til etter formiddagsluren sin. ) Men hva er det du har dårlig magefølelse på da? Hadde også dårlig magefølelse da jenta mi starta i barnehage i fjor, endte med å ta henne ut etter to uker, men dette var en drittbarnehage da!! Klem
SnupsaTupsa Skrevet 15. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 15. august 2007 da er hun levert! hun ville ikke gå i dag men tror egentlig bare hun var trøtt og ikke ville ha på så masse klær (vant med sommerklær og ikke regntøy hehe). Var ikke noe problem at jeg gikk ihvertfall. Vet ikke helt med den magefølelsen... Første dagen så var det feks bare en annen der (familiebhage var det eneste vi fikk)., virka som de var lite ute (1,5-2 timer pr dag men også det var væravhengig!), hun hadde diverse regler i bhagen hun mente vi måtte gjennomføre hjemme også (men det er ikke regler som passer hos oss synes vi selv om vi godt skjønner at hun har det), hun ble nesten snurt da jeg svarte nei da hun spurte om vi ville betale for at hun fikk servert frokost og sørget for bleier der (vi kommer sjelden til å rekke frokosten, og blir sår av de bleiene de brukte). Og var ganske krass mot meg ang noen ting... Men det er ikke andre bhageplasser å oppdrive i byen her. Vi var visst heldige som fikk noe i det hele tatt... Forresten ble hun nesten sur da hun tilbød plass til lillesøstra også, og jeg svarte at jeg synes hun er altfor liten enda (8,5 mnd), så jeg blir hjemme med henne en stund til. mulig jeg er sær altså, men...
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 15. august 2007 #10 Skrevet 15. august 2007 Du er IKKE sær. Det er ditt barn. Og de får betalt for å gi henne en god hverdag da du ikke er der. Det er noe de burde minnes på trur jeg. Og du er ikke sær for at du vil ha lillegull hjemme en stund til. Vi starter i bhg 10sept og jeg gruer meg. Synes ennå minsten er litt liten til dette.....men men. En gang MÅ de vekk fra mamman sin...sukk Du er heldig å har bare jenter da!!! Hehe, har to gutter som om "noen" år skal i militæret jeg...hjelpes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå