:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 vet det går an og føre over fra meg til pappaen. men hvor finner jeg info om dette? noen som vet?
Solitude Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Altså nå kan det være at dette har blitt endringer på.. Men for noen år siden så fik jeg hans sykedager flyttet over på meg, sendte inn et brev til trygdekontoret som vi begge signerte på. Men kansje ringe trygdekontoret i morgen og høre om det går an ennå ?
Leeloo76 Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Man har jo allerede dobbel "kvote" med sykedager for barnet hvis man er alene, mener du å overføre hans 20 dager også? Har ikke hørt at dette går an, men det går jo an å sjekke med NAV. Spørs om arb.givere ville akseptert at man skulle ha rett på 50-60 egenmeldingsdager hvert år inkl ens egne. Jeg har ingen kontakt med pappaen (ikke ført opp som far), men tror ikke jeg får mer enn 20 dager uansett.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2007 nei jeg har alle dagene på meg, men så er det snak om at pappaen skal frå noen dager også. sånn at han skal kunne være hjemme med småen på sine samværsdager. jeg vet at dette går. det jeg lurer på er om han må ha foreldreansvar for at det skal gå.
Gjest ->>- Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 Arbeidsmiljøloven sier at den som har "omsorg for" sykt barn har rett til slike dager. Det står videre at: "Retten til permisjon kan overføres med inntil halvparten av dagene hvert kalenderår til mor eller far med samværsrett eller til den som arbeidstaker bor sammen med og som ikke har omsorg for egne barn." - burde altså ikke være noe problem. Jeg har benyttet meg av sykt barn-dager for min eldste før jeg på papiret var hans mor uten problemer, i og med at jeg hadde daglig omsorg.
Gjest Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 Da jeg var alene med barna mine kunne jeg føre over 10 dager til far, da hadde jeg hovedomsorgen alene. Tror kansje dere trenger å skrive et brev hvor du godkjenner de dagene slik at far får sine sykepenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå