sebbe Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 kynnere, maserier og rier? Og hvor lenge skal riene vare før de er ordentlige? Har hatt sammentrekninger siden i halv elleve tiden. Gidder noen og svare meg?
BabyV Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Dette lurer jeg også på. Har skjønt at kynnere kan være ubehagelige, mens rier gjør vondt. Men hva er maserier og når kommer disse og hva er årsaken til at de kommer og korsn kjennes de ut. Noen som har peiling?
aanonym Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Har sett mange ulike forklaringer på det der. Sist svangerskap hadde jeg en del kynnere og maserier de siste ukene, og det føltes som "tak" i mage/rygg, der magen ble steinhard og vond. Det kunne pågå i flere timer og være rimelig regelmessige, men dabbet alltid av igjen. Nå riene startet fikk jeg skikkelig mens-vondt-i-magen, det hadde jeg ikke hatt tidligere i svangerskapet. Det er var ikke særlig tvil, kjente at dette var anderledes enn det jeg hadde hatt i tidne før. Denne gangen har jeg hatt til dels mye kynnere fra tidlig i svangerskapet, de er mer ubehagelige enn egentlig vonde,men magen blir helt steinhard slik at det er vondt å bevege seg. I tillegg har jeg hatt mensmurringer nesten daglig de siste 4-5 ukene, og det gjør meg forvirret og litt skeptisk. Skal ta ks denne gang, så jeg vil forhåpentligvis ikke få oppleve rier. Ikke noe godt svar dette, annet enn at det tydeligvis varierer fra kvinne til kvinne og fra svangerskap til svangerskap. Det eneste som er sikkert er at NÅR riene setter inn, da vil du skjønne det!
Gjest Ut på tur Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Har ikke hørt om maserier andre steder enn her inne. Men har fått en beskrivelse på forskjellen mellom kynnere og rier. Kynnere får man som oftest når man skifter stilling. F.eks ved å reise seg, gå osv. De gir seg som oftest fort ved å skifte stilling igjen. f.eks ved å bøye seg litt fremover. Har man masse kynnere vil de som regel gi seg ved at man legger seg ned og slapper av. Rier kommer uansett om man ligger, står eller går. De gir seg ikke selv om man skifter stilling. De kommer uansett hva man gjør.
Kummin&Lillesel Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 For meg er maserier det man blir utsatt for, når kroppen plutselig begynner å legge ekstra smerter i kynnerne. Det ligner gjerne på ordentlige rier, men gir ikke samme effekten som de ordentlige riene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå