Gå til innhold

Noen her med gressallergi ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fått resultatet fra allergiprøven og viste jo at jeg er allergisk mot bjørkepollen, men prøven viste også at jeg er allergisk mot gress...

Men hvordan kan jeg være slapp og trøtt når den oversikten fra NAAF pollenvarslingen viser ingen spredning ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig alergisk mot gress,, er et mareritt å gå ute når folk har klippet plenen :-S For å være ærlig så følger jeg aldri med på de spredningsvarslene, bare ser ann dagsformen når jeg går ut :)

Skrevet

Er også alergisk mot gress. Aldri sett en eneste pollenvarsel. Like plaget hele sommeren enten det "varsler" høy spredning eller ikke. Det verste er når folk klipper plenen. *grøss*

De varslene er bare når pollenet har spredningssesong. Og for gress er det verst på våren, men for min del så merker jeg alergien hele våren og sommeren.

Når naboen klipper plenen så er det verst. Han har bioklipper og bare kutter det opp i små biter og spruter det utover marken igjen.

Heldisvis klarer jeg å holde det noen lunde i sjakk med zyrtec og har heldigvis vokst av meg litt. Misunner ikke de som er mer plaget enn mag... Stakkar mennesker.

Skrevet

Noen som har merket noe til allergien NÅ nylig ?

Har fått blå resept på noen tabletter jeg skal hente i morgen, tenkte å ta de i 1 uke og så hvis ikke jeg er bedre, å kutte ut de matvarene man kan reagere på pga kryssallergi og se om ikke jeg får litt energi tilbake.

herregud, så merkelig... at etter siste fødsel så har jeg plutselig fått bjørkepollenallergi, gressallergi og ikke tåler jeg gummihansker lenger.. What next.. Før så har jeg alltid vært så masse energi og sjelden syk, og nå... *sukk*

Men forresten, hvordan fungerer dette med blå respept og frikort.. noen som vet ?

Skrevet

Jeg er også allergisk mot gress og reagerer alltid når det er nyklipt, og spesielt hvis de som klipper ikke raker opp gresset etterpå...

Skrevet

Får dere symptomer selvom pollenoversikten sier at det er 0 spredning ?

Skjønner forresten ikke en ting, jeg er stadig trøtt og så får jeg resept på medisin der den mest vanlige bivirkningen er trøtthet... Hva er vitsen i å ta medisinen da ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...