Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang gaver og fadder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er/var barnevakt og fadder for to søsken (fadder for ene)

Pga visse omstendigheter har mamman henta julegaver hos min mamma de 2 siste åra.. De bor i nærheten av hverandre, og mamman kjører forbi mine foreldre hver dag..

Så ifjor kom ho aldri for å hente gavene.. Jeg følte at gavene fra meg ikke var så nøye... Ho fikk gavene da de i februar kom for å se på min lillegutt når vi var hos mamma..

Det jeg er usikker på nå er om jeg skal gidde å kjøpe julegaver.. Vi har ikke noe kontakt lenger, jeg sender mld for å høre åssen det går men får sjeldent svar..

Lurer nå på om jeg bare skal la være å kjøpe jule- og bursdaggaver til dem.. Og heller bare sende et kort til ho jeg er fadder for til bursdag og dåpsdag..

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av div årsaker og at jeg bor så langt unna ser jeg så og si aldri ene fadderbarnet mitt, kun ved familie-"happenings".

Men sender alltid julegave og bursdagsgave..

Skrevet

hmmmm har du spurt om dette før noen ganger? ser så kjent ut...

hadde nok bare satt att en konvolutt med penger hos foreldrene og henta den igjen noen måneder ut på nyåret om de ikke var plukka opp

Skrevet

Hadde det vært for at jeg bodde langt unna også, så hadde jeg såklart sendt gaver..

Men så lenge jeg kjøper gaver, og de aldri blir hentet føler jeg at det ikke betyr noe om de får gaver fra meg..

Skrevet

Vi bor langt unna fadderbarnet vårt, og ses veldig sjelden. Men vi prøver å sende oppover bursdags- og julegave. Sender noe enkelt og lett som ikke er så dyrt og sende med posten. Det blir litt symbolsk; viser at vi tenker på henne. Du kan jo gjøre noe tilsvarende for de.

Skrevet

De er såpass små at jeg synes ikke penger er noe..

Skrevet

Har moren din gavene ennå da? Kan jo bare ringe å si at det venter gaver på de der (sånn nærmere jul), så får de bare fjorårets.

Skrevet

Det er ikke noe problem med å få gitt gaver pga avstand..

Er mer det at jeg nå de to siste åra har blitt litt såret på en måte.. Siden de ikke har hentet gavene.. At det da ikke spiller noen rolle om de får gaver eller ikke..

Skrevet

Nei,de fikk dem i februar..

Skrevet

Kanskje det er bedre å sende de i posten? Eller få moren din til å reise til dem med gavene. Kanskje de synes det er ekkelt på en eller annen mte å hente gaver hos dine foreldre?!

Skrevet

Du kan jo kjøpe noe og sende en melding nærmere jul om at du har kjøpt gaver og at de kan hentes hos moren din. Dersom de ikke blir hentet denne gangen, kan du slutte å kjøpe til neste jul igjen...

Skrevet

Der er jeg enig.. prøv en gang til.. om det er lite respons da så er det ikke mer som kan gjøres med det tror jeg..

Skrevet

I år regner jeg med at jeg evt kunne fått levert dem selv tilfelle..

Er så usikker... For vil liksom ikke slutte, men på en annen måte føler jeg at det ikke betyr noe at jeg kjøper så hva er da vitsen..

Skrevet

Gjør avtale på forhånd.

Nå har du også tydligvis en gutt, så det er bare å spørre om barna skal kjøpe en liten gave til hverandre eller ikke.

Jeg har gjort avtaler om at til jul kjøper vi ikke til barn, fra barn, da det er nok likevel. Bursdagsgave når vi blir invitert, eller ville blitt invitert hvis vi bodde i nærheten.

Skrevet

Ja, kan jo snakke med ho...

Skrevet

Kanskje hun hadde glemt gavene i fjor, eller ikke ville være "frekk" og spørre etter de hos moren din. En kusine av moren min har i alle år kjøpt gave til meg og søsteren min. Det er en ren symbolsk gave som f.eks et par sokker eller en truse. For et par år siden hadde hun droppet å gi meg gave, og gav heller til min nyfødte datter. Selv om det var koselig å få til jenta mi, ble jeg riktig skuffet for at jeg ikke fikk gave selv personlig, hehe. Så de setter sikkert pris på å få fra deg uansett!!

Tipper at de hadde glemt hele pakken din i fjor, og at de sikkert ble kjempeglade da de fikk et par mnd senere...

Skrevet

Jeg sendte mld omtrent annenhver dag om at det lå pakker der.. =)

Skrevet

Ok. Da synes jeg rådet fra Mamma 10 uker på forskudd var bra. Håper du finner ut av det...

Skrevet

Ja, ho er allright å snakke med, så jeg kan jo bare høre om jeg skal forsette å kjøpe julegaver og bursdaggaver eller om jeg bare skal ta en av dela..

Får gjøre det =)

Takk =)

Skrevet

Kanskje du heller kan sette av en sum penger som du ville gitt hvert år, og så spare til konfirmasjonen? For da blir du jo helt sikkert invitert som fadder, og kan legge en god slump med penger og god samvittighet på gavebordet :o)

Skrevet

Den var heller ikke dum =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...