rystet Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Hvor er det bra å bo med barn? Vil ikke bo i slummen med kommunalboliger og div., men vil heller ikke bo i strøket med 60 år gamle snobber. Hva anbefales for en aktiv, urban 2 barnsfamilie???
Bea- Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Hinna eller godeset:) Selv bor jeg på hinna, men vokste opp på godeset.Masse koselige lekeplasser me mange barn på
hvorforerallenickopptatt? Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Strekningen Våland-Åsen-Mariero-Hinna finnes mange fine plasser
rystet Skrevet 14. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2007 Hva med Tasta og Våland? Vanskelig når jeg aldri har vært i Stavanger
Bea80 & Gullgutten Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Tasta e ein fin plass. Men Randaberg er ennå bedre;) Det er en egen kommune utenfor stvg (de streber for å bli norges eneste landsby visstnok) (nabo til tasta) Jeg er derfra, men bor ikke der lengre....snufs, snufs. Den fineste plassen i stvg området, kun 1 mil til byen. Anbefales på det sterkeste;) Men boligprisene er stive....hehe.....
Mrs. Bouquet Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Kjørte gjennom Randaberg i dag, så veldig koselig ut der.
rystet Skrevet 14. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. august 2007 Åååå trodde Randaberg var et sånt gudsforlatt sted med et par matbutikker og vgs og div andre skoler......
Mrs. Bouquet Skrevet 14. august 2007 #9 Skrevet 14. august 2007 Jeg vet ikke særlig om Randaberg, men barnevenlig så det ut til å være. Fint var det også, såg mange mennesker faktisk til tross for at det regnet. Har du tenkt å bo mer i bykjernen (tangt og jævlig) blir kanskje Randaberg noe annet.
solstråle69 Skrevet 14. august 2007 #10 Skrevet 14. august 2007 Oii!!! Du fikk meg til å tenke tilbake på studietiden i Stavanger! :-) Jeg bodde på Madla, og synes det var et flott sted. Kort vei til sentrum, men allikevel litt i utkanten.
NoDoubt Skrevet 14. august 2007 #11 Skrevet 14. august 2007 Jeg vil anbefale Bryne. Ca. 30 min kjøring fra Stavanger. Har bodd litt rundt forbi her, men aldri i Stavanger. Men vi trivs kjempe godt på Bryne. Her har du 3 handlesenter, 1 "gågate", skoler, vgs-skoler, mange barnehager, full barnehagedekning, park med ender i sentrum, flott skog til å gå tur i ved sentrum. Vi har vel det meste her:-) Har en link til hus som er under bygging. Det ligger ca. 300 meter fra skolen, veldig trygg vei til skolen. Ca. 500 meter til det største kjøpesenteret. Mange barnefamilier i nærheten, bla. oss:-) http://finn.no/finn/realestate/object?finnkode=10156541&sid=16abcMUFtp629327&pos=21&tot=35
Gjest Skrevet 14. august 2007 #12 Skrevet 14. august 2007 finnes vel ikke sånt klart skille mellom øst og vestkant, men min mor fortalte meg at finere folk ikke bor i "varmen", dvs området rundt bybrua (usikker på hva det egentlig heter) Det er opprinnelig arbeiderstrøk, og har tidligere hatt litt belastet rykte. Vet at det foregår endel oppussing der nå, med unge og urbane mennesker. Ligger like ved Tou Scene. Ellers er Tasta grei plass, Storhaug har jo flerkulturelt miljø og mange barnefamilier. Sola er veldig bra, men veldig dyrt. Kvernevik/ Sunde- nei takk. Tananger- begynner å bli tøft miljø der ute, men veldig mye god, frisk havluft.
Gjest Skrevet 14. august 2007 #13 Skrevet 14. august 2007 Snobbestrøket i Stavanger regnes for Eiganes, der er det dyrt og lite barnevennlig. Ellers er Tasta, Madla, Hundvåg, Mariero og Gausel flotte steder å bo med barn.
Lovemelikeyoudo Skrevet 15. august 2007 #14 Skrevet 15. august 2007 randaberg er en litt gudsforlatt plass, ihvertfall langt fra stavanger by!! våland er best=)
Gjest Skrevet 15. august 2007 #15 Skrevet 15. august 2007 Jeg anbefaler Sandnes kjempefin park i sentrum, flere turplasser, koselig gågate,stort kjøpesenter, 15 minutter på motorveien og du er i Stavanger.10 minutter til Sola også,så ligger midt mellom Stortrives her,masse barnefamilier,spes i Smeaheia/Bogafjell er det mange nybygg med unge familier. Minus er at det er veeeeeeeeeldig dyrt her,ufattelig dyrt ...
Gjest Skrevet 15. august 2007 #16 Skrevet 15. august 2007 Har forresten hørt av ei venninne som bor i Stavanger at Våland er kjempeflott..
1 høne i haneflokken-født Skrevet 15. august 2007 #17 Skrevet 15. august 2007 synes ikke våland er barnevennlig jeg da, heller ikke storhaug, vi bor på madla, og her er det mange barn og folk i alle aldre egentlig, kan anbefales her iallfall, men litt stive huspriser da................men deyt gjelder vel stavanger generelt
olla Skrevet 15. august 2007 #18 Skrevet 15. august 2007 Mariero, Hinna, Madla er fine plasser. Randaberg er også en flott plass, bodd der selv!! De har hatt nesten 100 % barnehagedekning de siste årene!! Altså bedre enn MANGE andre steder!
Minesmå:)+en til! Skrevet 15. august 2007 #19 Skrevet 15. august 2007 Jeg bor på Randaberg og kunne ikke hatt det bedre=)
Chiabatta Skrevet 15. august 2007 #20 Skrevet 15. august 2007 Jeg bodde på Randaberg, og det er landet. Sandnes er fint å bo:-)
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 15. august 2007 #21 Skrevet 15. august 2007 Har familie på Gausel, Jåtta og Tananger. Hadde jeg måtte bodd der tror jeg at jeg hadde endt i Tananger. Utenfor byen ved havet og grei bussforbindelse inn til Stavanger.
hallohallo- mor til 3 søte små Skrevet 15. august 2007 #22 Skrevet 15. august 2007 Må jo bare henge meg på og anbefale Sandnes:) Kjempefin by å bo i!
yasmina Skrevet 15. august 2007 #23 Skrevet 15. august 2007 Jeg ville ogsaa enbefalt Sandnes,trones/varatun,lura,stangeland osv. Istavanger ville jeg helst bodd paa storhaug eller vaaland,men det er egentlig ikke saa barnevennlig. Hadde nok valgt Tasta, kampen eller ut mot Sandnes ,f.eks mariero eller hinna. Randaberg er ganske paa landet spoer du meg.... Og Hundvaag ol er ikke aktuelt pga trafikken. Er litt avhengig av hvor man jobber ogsaa....
mandapus Skrevet 15. august 2007 #24 Skrevet 15. august 2007 Anbefaler IKKE storhaug. Var der for et par dager siden, stod og venta på at en pizza skulle bli ferdig og på andre siden av veien stod det en mann ved en søppelkasse og sniffa kokain. Jo, det var kokain, og langergjengen stod et par meter unna og venta på ham. Er mye bråk på storhaug, iallefall på enkelte steder der oppe, og ikke et sted man skal være alene etter det har blitt mørkt. Eiganes er det "fine" strøket, mens grasholmen (ved bybrua) er det dyre, urbane, "in" stedet =) Anbefaler "forstedene" (som randaberg, madla, ullandhaug osv..) eller Sandnes og omegn
Minesmå:)+en til! Skrevet 15. august 2007 #25 Skrevet 15. august 2007 Randaberg er ikke landet hvis du ikke velger å bo på en bondegård da!!! Her er det flotte, trygge boligstrøk og kjempegode skoler. Randaberg har en av den flotteste og største skolen i landet! Full barnehage dekning har de også hvis jeg ikke tar helt feil..=) Men jeg syns også det er kjempefint på Våland, Hinna, Tasta... Smaken er som baken.....delt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå