Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er veldig vanskelig å pumpe meg. Det tar en time å få ut 100 ml og jeg blir kjempesliten av det. Er det egoistisk å gi en flaske med mme når vi må ha barnevakt på lørdag kveld? Sånn at jeg slipper å dra hjem å amme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke i det hele tatt. Gi mme du. Bedre det enn å slite seg helt ut på å få pumpe når kroppen ikke vil bli pumpet.

Skrevet

NEI ,det syns jeg ikke det er.gå ut og kos dere masse.:)

Klem

Skrevet

Blir litt lei meg også når jeg egentlig vil gi min egen melk. Men kjenner at jeg lengter etter litt frihet..jeg fullammer jenta mi på 5,5 mnd og hun legger bra på seg. Men den dårlige samvittigheten er der...har noen av dere hatt det sånn?

Skrevet

Jeg mista melka etter seks dager jeg...Jeg hadde kjempe dårlig sammvitighet...Men jeg gav vel kanskje opp også...han klarte ikkeå ta brystet helt og la ikke på seg, så jeg gikk over til MME...

Men du er ikke egoistisk hvis du vil ut en gang og hun får flaske...dersom hunt ar både bryst og flaske så går det bra....

kjøp sånne ferdig blandede mme...enten småfolk eller nan....jeg brukte småfolk før jeg gikk over til nutramigen...

Skrevet

Nå gir vi bare mme her i huse da, men da jeg sjønte at jeg bare måtte gi opp amming og pumping og bare gi mme så var jeg vel på gråten i en uke. Så jeg har vel kjent på den følelsen du føler.

Har vel noe med morsinstinktet og forsørgingsinstinktet å gjøre. Og er vel med andre ord helt normalt.

Skrevet

Ja, det er det at jeg vil jo være den hun er avhengig av..tenker sånn at hvis jeg gir mme så kan alle passe henne liksom..hmm..det er nok som du sier kaa82, at det har med morsinstinktet å gjøre. Jeg hadde da klart å håndpumpe meg kanskje..det er bare slitsomt. All respekt til de som pumper hver dag!

Skrevet

hei tinemor81.

Du skriver ikke når du prøver å pumpe deg?

er det etter at du har ammet, eller før?

ammer du hele døgnet også?

For å øke produksjonen må du nok pumpe deg hver gang etter at babyen har spist i noen dager, selv om der kommer bare10 ml om gangen..

litt stress i begynnelsen, med hensyn til vask av pumpe osv.. men etter noen dager har du økt produksjonen og vil ha nok melk til å pumpe noe extra måltid.. selv ammer jeg ikke om natten, men må opp å pumpe meg i 4tiden.. så nå har jeg en del melk i frysa....

ikke gi opp, jeg forstår hva du mener..

hvis en foressten begynner å gi mme, så kan det henne at du minker på melka di, og skal du på fest/party mer enn 5timer ville jeg tatt med pumpa og pumpet meg en gang eller 2.. og kastet

lykke til og kos deg på festen....

Skrevet

Hei anonym...;)

Jeg pumper meg imellom ammingene..ammer 3-4 ganger om dagen og 2-3 ganger om natta. Jenta mi er 5,5 mnd og jeg har fullammet hele tida. Nå har jeg begynt med noen smaksprøver med grøt fordi jeg aldri får sove lenger enn 4 timer sammenhengende. Så jeg håper det også kan hjelpe. Skal en pumpe seg for enhver pris...? hvis jeg hadde satt meg et mål om at jeg skulle klart det hadde jeg nok det, men jeg er veldig delt og synes dette er vanskelig. Synes det er mye styr...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...