Gå til innhold

har barnefar "opplysningsplikt"?

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har seg nå tydeligvis sånn at barnefar IKKE har tenkt og levere jentungen i barnehagen (selv om vi har 100%plass), men han skal heller ikke være hjemme selv med henne de 4 dagene i mnd dette utgjør.

Han har ikke noen annen fast plass som jeg vet om, hvor han skal ha henne. Har jeg krav på og vite hvor hun skal være disse dagene?? Jeg ser for meg at det blir til at hun er en dag her, og en dag der, og det kan da vel ikke være spesiellt gunstig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som dere har kjørt dere helt fast du og barnefar ut i fra innleggene dine. Hva med å dra å prate med noen på familievernkontoret? Kan umulig være gunstig for datteren deres dette,som du selv sier.

Skrevet

sier det samme som Snuppa!mamman til lillesnupp. kan ikke være godt for lille jenta deres.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Unnskyld at jeg ler... men tro meg, vi har prøvd! Jeg har sagt at vi kan ta noen timer nå, men han sier bare "jeg gjør ting på min måte, det trenger du ikke bry deg med"... Og jeg blir sittende igjen med svarteper.... Fordi det er jo tross alt JEG som ikke samarbeider.

Ja, vi har kjørt oss helt fast, og han er den eneste som får meg så fortvila at jeg begynne og grine pga en mail!!!!

Skrevet

gir du alltid barnefar beskjed på forhånd dersom dere reiser på tur eller du tar barnet ut av barnehagen en dag i ny og ne?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi skriver mailer til hverandre hver uke (etter hans ønske og behov for og kontrollere), og der skriver vi ALLTID hva vi har gjort, og hvor vi har vært.

Som sagt, dette var etter hans ønske.

Jeg mener ikke at han skal fortelle om småting, men dersom dette blir fast, at han 4 dager i mnd IKKE skal ha barnet i bhg, og heller ikke ha henne hjemme, så lurer jeg på hvor hun skal være....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

OG det gjør det jo til at jeg kan redusere plassen hennes. MEN han kommer til og svare, som han svarer på alt annet, at jeg ikke har noe med det.. Nei, djisses, det er jo tross alt bare jeg som betaler for den plassen han da ikke bruker

Skrevet

Huff,føler ordentlig med deg. har også en lite samarbeidsvillig barnefar her,men han har ikke jenta vår mer enn en eller 2 dager i uka,pga litt sånne ting som dere sliter med.Blir så sint på sånne mannfolk som ikke skjønner at det er barna det går ut over når det blir sånn.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Godt at noen forstår :) Får som regel bare høre "bare drit i det".. innmari lett når han skriver hissige sms'er til meg og spør hva som er "galt" med snuppa, fordi ho er helt "gal", og jeg ringer og spør hva han mener, fordi jeg som mor blir bekymra, og alt han svarer er "ikke prøv og bry deg", for så og legge på??? og igjen, så er det JEG som ikke samarbeider?? Jeg syns så synd på snuppa mi!!! Ho forstår jo snart hvordan dette henger sammen :S:S

han forstår ikke at en 3åring er trassen fordi hun er i forandring og utvikling, han tror det handler om at jeg er en dårlig mor...

Gi meg styrke!!

Skrevet

Så klart klarer du ikke å drite i det,det er jo barnet ditt det er snakk om.

Men har dere delt foreldrerett? Hos oss er det jeg som har foreldreretten så jeg kan jo "bestemme" litt mer enn bf om hvordan ting skal være når han er veldig lite samarbeidsvillig.

Kan hun ikke være hos deg til han muligens forstår?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

jeg er neimenn ikke sikker! Hva er egentlig foreldrerett? Jeg har hovedomsorg, og vi har i praksis delt foreldreansvar (ikke sendt inn papirer til folkeregisteret på det enda, men det står i en avtale vi signerte i retten, så da antar jeg det gjelder)

Og i den avtalen står det også at hun skal være hos han, annenhver onsdag til mandag, med første samværsdag i morgen (etter denne trådte i kraft 1august)

Den er signert av dommer og advokater og gudveithvem.... så er vel ikke noe sjakktrekk og forandre på det uten "lov"...

Men er det så rart om jeg har lyst og vite hvor hun har tenkt og være henn? Eller skal jeg bare håpe og tro (det vet jeg jo forsovidt) at hun har det bra de dagene, uansett hvor hun er?

Skrevet

Ut i fra det du skriver så hadde jeg ikke klart det med min datter. Men er vanskelig for meg og si hva du burde eller ikke. Vår samværekontrakt er ikke signert av dommer eller sånt da,så den er ikke så "alvorlig". Vet ikke hvordan det blir hvis du bestemmer deg for å forandre den,om dere må i retten da? Med foreldrerett mente jeg foreldreansvar,men hvis dere har delt blir det jo noe annet enn det vi har,da har far mer rettigheter.

Jeg ville ringt til helsestasjonen tror jeg og forklart situasjonen,og om de kunne henvendt meg til noen som visste hvordan jeg skulle gå fram.

Jeg må finne senga her jeg,men håper det ordner seg for dere og lillegullet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...