Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Mer av alt ( lønn, penger, stønader, veier, sykehus, skoler.. etc) til alle uten at noen trenger å betale noe for det i form av skatt eller avgift. Ingen innvandrere
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Nå, det er vel ikke nullskatteytere de vil ha.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2007 Nei, men de sier om og om igjen at de vil kutte skatte og avgiftsnivået sånn at folk får pengene selv, men de skal likevel bruke penger på ALT.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 Kanskje de muligens kunne tenke seg å bruke litt av de pengene landet allerede har? Ooops, blir jeg skutt nå? Oljepenger kan man jo ikke bruke...... De skal bare stå "på bok" de, helt til jorda går under!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 På sikt er det jo greit å ha det som mål. De er vel ikke så dumme at de skal trå til med alt på samme tid. Det er naivt å tro at Norge går under dersom vi tar oss råd til å bygge flere gamlehjem. Vi er rikest i verden og har få innbyggere, så inflasjonsspøkelset vil ikke gjøre livet vårt så surt som Frp-haterne tror.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. august 2007 Joda vi har oljepenger, men med det forbruket som legges opp til av FrP ville de tatt slutt i løpet av første valgperiode. Dessuten er vel ganske mye av de midlene øremerket den kommende eldrebølgen som skal finansieres.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. august 2007 Vi har allerede en varm økonomi, noe som ikke er bra for norsk eksport, og igjen truer norske arbeidsplasser. Pumper man mer penger inn i denne runddansen vil økonomien bli enda varmere, og må reguleres med feks høy rente og da kan jeg ikke se at noen tjener på det annet enn bankene.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #10 Skrevet 14. august 2007 Å tro at alle skal oppnå høyere levestandard uten at det går ut over noe annet, er selvsagt en utopi. Men å bygge gamlehjem, barnehager, skoler og sykehus er sannsynligvis engangsinvesteringer, da folketallet vil holde seg som det er i lang tid fremover. Så får eventuelt skattelette komme i annen rekke.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 14. august 2007 Og hvem bygger disse gratis da?? Om man setter igang en stor stil utbygging vil man presse prisene på byggeentreprenører. Det skjedde her pga den massive barnehageutbyggingen samt romsligere økonomi til kommunene ble barnehagen her i kommunen nesten 2 mill dyrere enn antatt. Og dette er penger som havner i systemet. Man må ikke nødvendigvis få pengene i hånda for at de skal hete opp økonomien.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #12 Skrevet 14. august 2007 Hvem har sagt at det skal være gratis? Hvordan kan Oslo kommune bygge et gigantisk operabygg når besteforeldrene våre "ligger oppå hverandre" på gamlehjemmene og småbarna venter på barnehageplass? Det er snakk om prioritering av pengene. Øremerking, for svarte....
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 14. august 2007 Så vidt jeg vet er det ikke bare oslo kommune som tar kostnaden for operabygget. Og jeg synes faktisk at et hvert land bør ha et operahus, så kan dere som ikke liker musikken la være å gå dit, og så kan vi som vil få ha den gleden. Og så vidt jeg vet har da Oslo kommune vært styrt av Høyre og Frp sist periode og høyre også i tidligere år. Og dette er gutta som vil konkurranseutsette og gi deg valgfriheten. Det du sier er da at den politikken du forsvarer ikke fører frem?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #14 Skrevet 14. august 2007 Jeg tenker ikke på et spesielt partiprogram som skal gjøre underverker for landet vårt. De siste pra årene har jeg ikke stemt, fordi jeg blir ikke klok på noen av dem. Som pianist og teaterelsker har jeg full forståelse for behovet for kunst. Men mens en opera kan la vente på seg, kan ikke antall sykelige og småbarn stagnere. Fysiske behov før åndelige burde være en selvfølge. Derfor blir det for dumt å ikke engang kunne innrømme at det er behov for de tingene jeg snakker om, mens man i samme åndedrag sier at ethvert land burde ha et operahus. Og da mener jeg ikke bare deg, men alle som argumenterer på denne merkelige måten. Dere er for mange. Det er mulig Norge er verdens beste land å bo i, men sånn som det er nå, gruer jeg meg til å bli gammel.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #15 Skrevet 14. august 2007 Nei, men alle blir vi gamle (forhåpentligvis...), operaelskere eller ikke...!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå