Gå til innhold

Erfaring med dr browns brystpumpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt denne i dag og lurer på om noen har erfaringer... hehe kanskje litt sent å spørre når den allerede er kjøpt da men hvis den er helt forferdelig kan jeg jo gå og bytte den...=)

Og så lurer jeg på... burde jeg ta med meg brystpumpe til sykehuset ? tenkte det kanskje er greit for å få igang melken, men vet ikke hvor positive jordmødrene er til å slite puppen helt ut? vil ikke ha det sånn som svigerinnen min som gikk i 4 dager før hun fikk ut en dråpe stakkar =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke den, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg der.

Ville bare si at jeg ikke ville tatt den med på sykehuset. BARE FORSTYRRENDE, tror jeg. Og unødvendig.

Du har mye mer nytte av å legge barnet til puppen "hele tida" mht å øke/få i gang produksjonen! En pumpe vil aldri kunne gjøre en brøkdel av jobben... Dette henger sammen med at din kropp og barnets "henger sammen". Du reagerer fysisk og mentalt, dere kommuniserer intuitivt og er en enhet. Dette er mekanismene som setter igang melka. Og det er disse som bør stimuleres. (Utdrivingsrefleksen kommer i kontakt med barnet, og ikke alltid i kontakt med pumpa...). Vanskelig å forklare, men helt virkelig og veldig naturlig.

Pumpa er kjekk å ha i det melka kommer, dersom det skulle sprenge veldig og du må lette på trykket. Dette kan du og gjøre ved å håndmelke, gjerne i dusjen (selv om det tar tid å lære seg det!).

Melka kommer gjerne etter at du er hjemme den, uten at det bør være farlig for normalvektige barn... De har råmelka i den lille dråpen fra puppen, og de er født med lagre til å tåle å vente på melka.

Ikke stress og tenk for mye på dette, men forbered deg gjerne. Jeg hadde god nytte av skjønne ammehjelpere på "ammedebatten" på DIB sist barselperiode.

Skrevet

ok, tusen takk for svar =) da dropper jeg den i baggen =)

Skrevet

Jeg har også kjøpt dr.browns brustpumpe....Ingen her inne som har prøvd den????

Skrevet

jeg hra prøvd den... brukte den en liten stund men syns den var vond og hard desverre.. fikk prøve avent pumpen til ei venninde og den var mye mye bedre - så da kjøpte jeg den istedet=) men trenger jo ikke være sånn for dere=) men ikke ta den med på sykehuset, og ikke overdriv bruken heller, jeg gjorde det i starten og det ble en vond sirkel av brystspreng fordi jeg overproduserte.. kuler og betennelse er ikke gøy!!

Skrevet

Jeg hadde både Avvent og Dr browns forrige gang. For min del funket dr. browns best. Det er sikkert forskjellig fra person til person.

Tror ikke det er hensiktsmessig å ha med denne på sykehuset, det tar uansett noen dager før man får i gang melken ordentlig og det er dumt å pumpe ut råmelken før barnet får tid til å få dette i seg.... Har man av en eller annen grunn behov for brystpumpe får man låne dette på sykehuset.

Skrevet

prøvde den pumpa ved første baby,

lånte på sykehuset,

den knakk rett av,

så ikke så god erfaring med den.

nå har jeg en medela swing og den er toppers

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...