Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Jeg er så utrolig i tvil om vi skal lage baby nå, eller vente noen år. Derfor legger jeg ut spørsmålet mitt på kranglesiden. Vet at folk mister alle hemningene sine her inne, så regner med at svarene jeg får ikke blir pakket inn! Så, som sagt, jeg ønsker ærlige svar - er tross alt en viktig avgjørelse. Si det dere mener:) Situasjonen: 26 år, sambo 32. Sambo ferdig utdannet nå i høst, med en mastergrad. Jeg er ferdig lærer om ett år, men skal gå videre på master - altså ikke ferdig før om 3 år - hvertfall! Har lyst til å få baby neste høst, for så å ta perm fra studiene ett år. Men - fornuften sier at jeg burde vente til jeg er ferdig utdanna og har jobbet meg opp permisjonspenger. Vil da ha et større og kanskje bedre sted og bo, og mer stabil økonomi. Men - vil ikke vente for lenge heller, og vil ha 3 barn, hvertfall, så den andre fornuften ber meg sette igang nå. Men - føler meg på en måte litt for ung... og usikker. Så - hva sier dere ? Janne
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Sett i gang! man klarer fint å kombinere studier og barn! Spesielt lærerstudier;) Men velger du å vente så tror jeg ikke det er så hast heller! Jeg er lærer, 29 år og vente min første! Går så fint atte. Og jeg har mange venner som venter sin 2-3 og hadde barn i studietiden!! Har gått fint med de også og barna!! Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 nå har ikke jeg planlagt å få barn, men har nå blitt gravid mens jeg studerer og jeg ser ikke hvorfor det ikke skal gå! Nå er vi som er studenter vant til å leve med lite penger, så de ekstra kronene vi får når vi får barn (og som brukes på barnet) hverken gjør det bedre eller dårligere!! Det blir IKKE lett, men det er mulig om man vil! Jeg personlig ser ikke hvorfor du ikke skal planlegge å få barn nå, men det er jo noe du og din partner må avgjøre!