Gå til innhold

vil ikke ligge på magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt med at Adrian ikke vil ligge på magen. Er litt redd at jeg ikke får trent han nok der. Nå¨har han nå har han begynt så smått å rulle fra rygg til mage. Blir da illsint når han må ligge på magen.prøver å leke med han eller legge noe kjekt å se på forand han, men uten hell :o( Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få han til å trives bedre på magen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sebastian synes det var kjempeartig å få ligge på magen på stellebordet eller på sofakanten, slik at han kom litt opp og fikk litt "utsikt". Hvis han ikke helt var lysten hjalp det av og til om jeg satt meg ned foran han og skar grimaser eller holdt opp en leke eller noe sånt. Vi la han også på magen på lårene våre og det var også artig. Det var ikke så lenge han orket av gangen til å begynne med, men det ble bedre etterhvert:)

Skrevet

Erica er heller ikke kjempe glad i å ligge på magen, men hun må jo bare det. Så brukte samme triks som Bellen nevner med stellebord og at jeg legger meg ned på gulvet med fargerike bilder og leker med pling-plong lyd for at hun skal holde ut. De lekene jeg bruker til dette, bruker jeg ikke ellers slik at hun blir ekstra interessert.

Det blir bedre, men jeg skjønner at det er tungt for disse små. Det er faktisk ganske så tungt å ligge der sammen med henne, så jeg synes de er flinke til tross for kjempehodene de har å løfte!

Supert at han ruller, da. Da er han jo en sterk liten gutt!

Skrevet

Hei,

Da vi var på 4 mnds kontrollen fikk vi vist hvordan de skal ligge for å få en god stilling. Hjelp han og legge armene slik at de på en måte går i rett vinkel ned fra skuldrene. Da blir det bedre støtte for resten av kroppen. Vi merket med en gang at hun fikk bedre kontroll. Mathilde lå jo og kavet med armene ut fra kroppen og det gjorde at hun ble utålmodig. Det er først nå hun har blitt flink til å ligge lenger og i tillegg begynt å ta etter leker foran seg. Men det er jo kjempeflott at han alt ruller. Her er vi langt unna rulling.

Skrevet

Camilla er kjempegla i å ligge på magen :-)

Men i begynnelsen så måtte vi som Bellen, la henne ligge på magen litt høyt slik at hun fikk oversikten. Vi begynte med det på stellebordet, da ligger hun høyt og vi sitter på huk foran og tuller med henne, da storkoser hun seg :-)

Så flink han er som ruller fra rygg til mage! Camilla er av den late sorten hun, ruller bare fra mage til rygg. Men tror ikke det er så altfor lenge til andre veien nå. Ligger som en banan på ryggen, må bare få med seg det ene beinet så er vi igang tenker jeg :-)

Skrevet

Vi startet også med at hun lå på magen oppå brystet vårt. Tror hun syns det var litt hyggeligere enn å ligge på gulvet i starten. En annen variant er å bære litt, sånn at han ligger på magen på armen din.

Nå syns hun det er gøy å ligge på magen, har skjønt at hun kan leke og følge godt med på hva som skjer, men i starten var det grusomt. Jevn trening litt og litt ga resultat.

Skrevet

Her var det mange fine råd om hvordan motivere dem til å ligge på magen. Tenkte bare føye til at om han liker å se seg i speilet, noe mange gjør, kan du sette opp et speil til ham, så han kan se på seg selv i mageleie. Det liker Matteo veldig godt.

Av og til legger jeg ham i sengen med ansiktet mot garderoben og da kan han se seg selv i speilet der. . Det liker han veldig godt. Også sitter jeg ofte på gulvet foran ham og synger til ham. Da ler han og smiler så godt at han rent glemmer å bli sliten.

- Viktig også å snu dem med en gang de blir slitne. Slik at det forsetter å være lystbetont. Det er tungt å bære et så stort hode i starten.

Helsestasjonen forventer at en baby på ca 3 mnd skal holde hodet i ca 1 min. Det klarer dere fint å trene ham opp til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...