Gå til innhold

3 uker uten bæsjebleie....hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må nok ta meg en telefon til HS i morgen men fint om noen som har opplevd det samme kan berolige meg litt :-)

Han er forresten 5 mnd og det har gått lang tid før også men ikke såååå lenge

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk!!!! Det var skikkelig beroligende!

Skrevet

Har du seriøst venta så lenge før du har gjort noe?

Ring legen å få han inn til sykehuset...de setter mest sannsynligvis eet klyster på han...det gjorde de med lillegutt da han hadde forstoppelse....

Eller så kan du prøve sviskesaft....Men ring legen!

Skrevet

Jeg ville ringt legevakten med en gang jeg. Er jeg hysterisk?

Håper ikke det. Men jeg er av den opfatningen at en tlf ikke skader. De er jo litt glade i fastleger på legevakta, så de sender deg sikkert bare på en hastetime til lege i morgen tidlig. Ta en tlf i hvertfall.

Jeg syns dette var veeeeeeldig lenge.

Skrevet

Hei..

Med nabogutten min her hadde det også gått nesten tre uker uten noe bommelom og moren fikk beskjed om å ikke stresse det.. Hun fullammet så det var ikke mme eller fast føde som "hindret" det i å komme ut.. Få dager etterpå kom en stor bombe og hele gutten med familie pustet lettet ut.. Men hun nevnte at hun på helsestasjonen hadde fått beskjed om at det var ganske normalt, så jeg ville ikke STRESSET med å ringe legen i kveld, men kontakt helsesøster i morgen og hør hva de sier og du kanskje får litt tips til hvordan få litt fortgang i sakene..

Skrevet

Men kom til å tenke på en ting - hvordan er hans allmenntilstand? Dette er vel veldig avgjørende for om du bør kontakte lege i kveld eller ikke, vil jeg tro..

Lykke til!

Skrevet

Jeg syns heller ikke at du skal ringe til lege,det er ikke uvanelig at det går lenge mellom hver gang.så lenge babyen bare får mm og den ikke viser noe tegn til og ha vondt,så kommer det sikkert noe snart.

Skrevet

Hei, hei.

Så lenge barnet virker ubesværet så trenger du ikke ringe lege i kveld altså. Det er faktisk ikke uvanlig at det kan gå så lang tid mellom bæsjebleiene når man ammer. Du kan ta kontakt med helsesøster i morgen for æ høre med henne om du bør sette inn noen tiltak.

MEN!.. virker det som om babyen plages bør du ta kontakt med lege i kveld.

For øvrig når babyen får morsmelkerstattning bør babyen bæsje daglig.

Skrevet

Huff, fikk helt noya her jeg nå når jeg leste de første svarene. Tusen takk til dere som kunne berolige meg. Allmenn tilstanden hans er veldig bra. Han virker ikke til å være plaget av det i det hele tatt, han er en meget blid og fornøyd gutt. Har gitt han malt de siste dagene og han fiser mye nå, kanskje noe på gang.

Skal ringe HS i morgen og snakke med dem.

Skrevet

Ypperlig - da tror jeg ikke du skal uroe deg..

Skrevet

jeg mener nå uansett om man ammer eller ikke så er tre uker mye uten avføring...

Men det er vel baremin mening...men jeg ville ringt legen i morgen for å høre...Men du kan jo prøve med, som jeg sa tidligere, sviskesaft...

Hjelper ikke det så ville jeg vurdert klyster....det var absolutt ikke meningen å gi deg noia!!!!

Og du hadde jo ikke skrevet hvordan allmenn tilstanden hannes var,men nå når du skriver at han ikke virker plaget så er det jo en annen sak!

Beklager så mye hvis jeg gjorde deg urolig!

klem fra meg=)

Skrevet

Gutten til venninna mi gikk også 3 uker. Legen min nevnte en annen liten som gikk tre uker og det var ikke noe problem så lenge han ble fullammet.

Men håper det kommer snart da...

Skrevet

Helt i orden og jeg hadde bestemt meg for å ta kontakt for vurdering i morgen. Mener en hs sa til meg tidligere at det kan gå opp til 3 uker. Må innrømme at tårene mine silte når jeg leste de første svarene og følte meg som en grusom mor. Har ringt hs flere ganger vedr dette problemet tidligere og blitt beroliget. Sviskesaft har han fått i en uke nå men det har ikke hjulpet tidligere heller.

Håper det kommer av seg selv i morgen tidlig, men må innrømme at jeg skulle ønske at han hadde bæsjebleie hver dag!

Skrevet

Ville nok ringt enten HS eller fastlege, ring den personen du har best kontakt med. Men ville kanskje ikke ventet så lenge til å ta kontakt neste gang. Sikkert IKKE farlig...men for din egen skyld så er det nok bedre å få svar før det har gått så langt.

Lykke til...

Skrevet

Du kan sikkert bare ta det med ro:-) siden formen er fin og han har begynt å slippe ut litt luft så er det sikkert noe på gang..

Sønnen min var også slik,kunne gå ca 3 uker mellom hver gang han bæsjet. Slik var det helt til han begynte med fast føde ved 6mnd, da bæsjet han ca 1 gang i uka i begynnelsen. Aldri vært plaget med hard mage, bare normalt for han å ikke bæsje oftere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...